Despenalització de l’avortament: insuficient per a les feministes

L’Institut de la Dona, Concòrdia i PS esperen disposar del text abans de valorar la modificació

Comentaris

Una manifestació d'Acció Feminista en favor de l'avortament.
Una manifestació d'Acció Feminista en favor de l'avortament.

Escolta l'article ara…

0:00
0:00

“Despenalitzar només la dona no és garantir el dret a l’avortament” i “aquest pas no resol el problema d’accés”. Són les reaccions d’Acció Feminista i de l’Associació de Dones, a les que se suma la presidenta d’Stop Violències, Vanessa Mendoza, que es mostra desesperançada i augura una solució “estrambòtica”, vist que “aquest govern ho fa tot a mitges”. Més enllà d’aquestes primeres valoracions, coincideixen amb l’Institut Andorrà de les Dones, Concòrdia i el Partit Socialdemòcrata en assenyalar que s’està en espera de veure el text que finalment s’entri a tràmit parlamentari.

Acció Feminista ha deixat clar, en un comunicat, que la modificació del codi penal presentada és insuficient i “despenalitzar sense legalitzar no és garantir un dret”. Així, denuncien que els professionals continuaran “amenaçats” i que les dones “continuarem havent de marxar”. I per acabar, apunten que “la urgència no pot substituir el debat”, vist que el projecte s’acaba tramitant per la via d’urgència a final de la legislatura.

L’associació aprofita per reclamar que es publiqui “íntegrament” el projecte de llei i s’obri a la participació de les entitats de defensa dels dret de les dones, que es despenalitzi també els professionals sanitaris, legalitzar la interrupció de l’embaràs dins del territori andorrà i amb garanties sanitàries, i que estigui cobert l’avortament per la CASS.

Ladislau Baró, durant la roda de premsa.

Relacionat

Maquillatge amb l’avortament: es despenalitza la dona però no el metge i no s’anirà més enllà

Per la seva banda, l’Associació de Dones (ADA) ha destacat que sense conèixer el text “no ens podem pronunciar sobre el contingut concret de la reforma”, però tot i això sí que reconeix que “el Govern compleix un compromís assumit” i que “aquest pas no resol el problema d’accés” però “és un primer pas necessari”.

Des d’Stop Violències, la seva presidenta Vanessa Mendoza ha assenyalat que “ningú té el text i no sabem què diu”, cosa que no li ha impedit augurar que serà una “cosa estrambòtica”, vist que “aquest govern tot ho fa a mitges”. Així, ha assegurat que no té “gaire fe ni esperança”, perquè “les dones no som una prioritat”, com deixa palès el fet que presenten la proposta a finals de legislatura “i ràpid per penjar-se una medalla”.

S’esperen a fer valoracions a conèixer el text definitiu tant l’Institut Andorrà de les Dones (IAD) com Concòrdia i el Partit Socialdemòcrata. La secretària general de l’IAD, Judith Pallarés, ha manifestat que “estem a l’expectativa de veure aquesta modificació legislativa, si entra a tràmit i què entra a tràmit”. Així mateix, ha assegurat que “continuem reclamant el mateix, avançar en la direcció de la despenalització i facilitar una via sanitària respectuosa i garantir els drets sexuals i reproductius de les dones”.

Tant des de Concòrdia com des del PS només han indicat que epseraran a tenir el text per poder donar la seva opinió.

Comentaris (1)

Trending