Segons exposen des del PS en un comunicat, aquestes manifestacions han tornat a evidenciar la necessitat d’abordar, “sense més dilacions”, una reforma legislativa pendent en matèria de drets reproductius, des d’una perspectiva democràtica i de respecte als drets fonamentals.
De totes maneres, detallen que durant la trobada, el Govern ha reiterat el seu compromís de treballar en la despenalització de l’avortament. Davant d’això, el grup parlamentari socialdemòcrata, ha reclamat que aquest compromís es concreti amb “un calendari clar i un termini raonable”, i ha advertit que no acceptarà més ajornaments ni indefinicions.
Des del grup parlamentari es deixa clar que, en cas que el Govern no compleixi amb els compromisos assumits, serà el mateix grup parlamentari qui impulsarà les iniciatives legislatives necessàries per fer efectiva la despenalització. En aquest sentit, els socialdemòcrates consideren que les negociacions desenvolupades fins ara no han estat prou decidides ni eficaces, i que cal un canvi d’enfocament polític per donar resposta a una demanda social àmpliament compartida.
En aquest sentit, insten el Govern a assumir la seva responsabilitat i a resoldre aquesta qüestió amb determinació i sense més dilacions. Finalment, des del PS es reafirma el seu compromís ferm amb la defensa dels drets sexuals i reproductius de les dones, que considera irrenunciables en una societat democràtica i avançada.







Comentaris (8)