L’estratègia d’Ensenyament Superior quedarà per a la legislatura vinent

Consolidades una vuitantena de places de docents al llarg de tota la legislatura, una mica per sobre del que s’havia compromès inicialment el ministeri

Un moment de la compareixença de Baró a la comissió legislativa d'Educació.
Un moment de la compareixença de Baró a la comissió legislativa d'Educació. Consell General / Eduard Comellas

L’estratègia d’Ensenyament Superior finalment quedarà per a la legislatura vinent. Així ho ha afirmat el ministre d’Educació i Universitats, Ladislau Baró, durant la compareixença davant la comissió legislativa per presentar les dades de l’inici del curs 2026/27. Ha argumentat que “s’ha de compartir amb molts agents i discutir i definir un sistema de prioritats”. Més enllà, Baró, acompanyat del secretari d’Estat, Josep Anton Bardina, ha tret pit del fet que s’ha consolidat una vuitantena de places de docents al llarg de la legislatura, algunes més de a les que s’havia compromès inicialment, i que es treballa per combatre els efectes del canvi climàtic també a les aules.

Pel que fa a l’estratègia d’ensenyament superior, el ministre ha recordat que la recent modificació de la Llei d’ensenyament superior vol assegurar que els centres implantats al país reuneixin els requisits i criteris de qualitat i transparència que pauten el desenvolupament dels sistemes d’ensenyament superior en els països europeus. Amb aquesta també s’ha fet una moratòria a l’arribada de noves institucions mentre es reflexiona sobre quin model es vol i es fa la transició entre el sistema d’autorització basat en un marc normatiu a un que, sense prescindir d’aquest darrer, estarà marcat per una “discrecionalitat reglada” seguint la visió estratègica.

En aquest punt, Baró ha comentat que properament hi ha d’haver una reunió per implementar les qüestions més procedimentals i metodològics, que cal “mirar de tenir bastant definit”, i encar que no s’hagin acabat de definir les prioritats sectorials, si hi ha consens amb la necessitat de permetre l’arribada de formacions sobre determinats sectors estratègics, es podria mirar de fer un “pla pilot”, però és bastant “improbable”, ha augurat el ministre.

Més enllà de la feina que es fa en l’àmbit de l’ensenyament superior, que inclou el registre d’estudiants, que ja comença a oferir informació sobre estudis escollits i ubicacions, Baró i Bardina també han parlat de qüestions referents al sistema andorrà i a la convivència dels tres sistemes educatius. Així per exemple, han tret pit de la consolidació de 79 places de docents al llarg de la legislatura.

-seguirà ampliació-

Comentaris

Trending