Ciutadans Compromesos aposta per “seleccionar” els futurs residents “més interessants"

Naudi reitera es necessiten determinats inversors estrangers per mantenir el model d’Estat de Benestar

E

Comentaris

Carles Naudi es dirigeix a la tribuna d'oradors.
Carles Naudi es dirigeix a la tribuna d'oradors. SERGI PÉREZ / CONSELL GENERAL

Escolta l'article ara…

0:00
0:00

El fet de ser un país petit “ens permet seleccionar aquestes persones tant interessants”, “unicornis”, va arribar a dir el president del grup parlamentari de Ciutadans Compromesos, Carles Naudi, que són determinats inversors estrangers i comptes propis que aporten tant a les arques de l’Estat com “milers” d’andorrans, la qual cosa permet mantenir els pilars de l’Estat de Benestar “sense apujar ni un sol euro a andorrans i residents”.

En la seva intervenció en el Debat d’Orientació Política que s’ha reprès aquest dimarts al matí al Consell General, Naudi ha defensat que no vol una Andorra més gran, sinó “millor, més lliure, pròspera, segura i que generi oportunitats pels nostres fills”. I per això cal una transformació “progressiva”, una “ampliació” del model econòmic, que passa per mantenir els sectors tradicionals alhora que s’aposta per nous d’alt valor afegit, com són la digitalització, la intel·ligència artificial, la biotecnologia, els sectors sanitaris, l’economia silver, o l’ensenyament superior amb universitats que atreuen estudiants de tot el món a distància, etcètera. En aquest sentit, ha assenyalat que Andorra pot ser atractiva per la instal·lació de data centers que necessita el sud d’Europa, doncs s’ofereix energia barata i la climatologia permet no gastar excessivament en refrigeració, que és el que necessiten aquests centres.

Naudi ha insistit que l’impuls d’aquests sectors afavorirà la reducció de la pressió migratòria i sobre l’habitatge també, i “seleccionar de manera més adequada qui volem que ens acompanyi” -"les persones que importem"-, tot mantenint uns serveis públics de qualitat i reduint la dependència de polítiques socials, millorant la qualitat de vida al país. També hi contribuirà la transformació del teixit turístic i comercial per atreure visitants de més poder adquisitiu. I en aquest punt, el president de Ciutadans Compromesos demana seguir treballant en un estudi de viabilitat d’un IGI ampliat i homologat amb la Unió Europea -entorn geogràfic al que “no podem donar l’esquena”-, per atreure franquícies i poder oferir productes que avui no es troben al país.

Lligat a tot plegat, Naudi ha demanat una aposta per millorar les connexions, “no defallir” en l’estudi de viabilitat del projecte ferroviari i potenciar el recentment inaugurat heliport nacional. En aquest mateix punt, tot i que “nosaltres no ho veurem”, ha insistit en tenir un aeroport dins de les fronteres andorranes. “No és un discurs de volum, sinó de qualitat”, ha afirmat alhora que ha assenyalat que un aeroport té “menys impacte ambiental” que una desviació com la de Sant Julià o la de la Massana-Ordino, que defensa i milloraran la qualitat de vida dels habitants del país però que no són palanques de transformació com sí ho és un aeroport.

El polític massanenc no ha oblidat aplaudir les polítiques d’habitatge engegades, especialment les que faciliten l’accés a un primer habitatge de compra i ha acusat l’oposició de “crispar” la població i de “criminalitzar” la inversió estrangera. Aquí, ha reiterat que un sol resident passiu o per compte propi arriba a pagar 10 milions d’euros en impostos, i que “sense aquestes persones” també es redueix l’oferta d’habitatge i es disposa de menys recursos per tirar endavant múltiples polítiques públiques. “La inversió que ve de fora permet generar més oportunitats”, ha asseverat.

 

 

 

-Seguirà ampliació-

Comentaris (3)

Trending