Turisme està segur que el sector aquest estiu podrà oferir “el mateix servei o més bo” que el 2025

Torres assegura que el Govern és conscient que aspectes com la reducció de les quotes o l’increment del salari mínim generen “tensió” però que l’administració ha de “buscar l’equilibri entre la població i els empresaris”

El titular de Turisme i Comerç, Jordi Torres, en la presentació de 'Ràdio Andorra'.

El ministeri de Turisme està convençut que amb el personal de què podran disposar aquest estiu les empreses del sector es podrà oferir “el mateix servei o més bo” que l’estiu passat, entre altres coses perquè cada vegada hi ha més habitants al país. Així ho ha explicat el titular ministerial, Jordi Torres, durant la presentació de la ‘premier’ de l’espectacle ‘Ràdio Andorra’ del Cirque du Soleil, que s’estrena aquest divendres. Torres ha respost al neguit del sector de l’hostaleria afirmant que el Govern és conscient que hi ha decisions que generen “tensió” però que s’han de buscar equilibris que no sempre són fàcils i acaben per no acontentar mai a ningú.

Torres ha deixat clar que el Govern és el primer que vol que l’economia del país continuï creixent, “però hem de ser curosos amb les quotes d’immigració perquè com veu sabeu, tot això també genera tensions amb la qüestió de l’habitatge”. El ministre de Turisme ha advocat per la cerca d’un equilibri que no sempre és fàcil de trobar. I quan se li ha demanat si tem, com els hotelers, que per problemes de mà d’obra hi hagi una caiguda de la qualitat del servei, Torres ha indicat que “al país tenim aquest any més gent que l’any passat. Hi ha més treballadors que l’any passat perquè a Andorra hi viu més gent” i, per tant i “en tot cas, es podrà oferir com a mínim el mateix servei que van oferir l’any passat o més bo”.

Govern és el primer que vol que l’economia del país continuï creixent, “però hem de ser curosos amb les quotes d’immigració perquè com veu sabeu, tot això també genera tensions amb la qüestió de l’habitatge”

Sobre la possibilitat d’incrementar salaris per fidelitzar treballadors, el titular de Turisme i Comerç ha indicat que “tot això és l'economia de lliure mercat. Si d’un treballador, d’alguna manera, n’estàs content i busques que no marxi, potser apujarem salaris. Però de vegades, potser, les mateixes empreses no tenen la capacitat de posar el salari que han requerit. És a dir, al final l’economia és així, la lliure competència. La gent busca, els treballadors busquen les millors opcions per ells, els empresaris busquen o intenten buscar els millors treballadors…” 

En fi, que el ministre ha reconegut que les reduccions de quotes “som molt conscients que han generat molta tensió al servei empresarial. A més, sabem que genera molta tensió el fet que s’hagi incrementat el salari mínim, que al al final és un increment del 2,8%”. En tot cas, ha reiterat Torres, “som conscients que nosaltres, com a governants, hem d’intentar buscar aquest equilibri entre la població, entre els empresaris, i a vegades, quan vols fer les coses equilibrades, no és fàcil acontentar les dues bandes”.

Etiquetes: