Solé és un arquitecte de llarga trajectòria internacional, especialment a Catalunya, d’on és originari i on ha fet moltes de les seves intervencions urbanístiques. Cert és que actualment té basada l’empresa a Andorra, on ha participat, per exemple, en la redacció d’alguns dels projectes de torres i d’alguns edificis privats diguem-ne singulars. Ha assessorat a nivell urbanístic i en relació amb la planificació de l’espai públic diversos ajuntaments catalans (Arbeca, les Borges Blanques, l’Espluga Calba, Olesa de Bonesvalls, Riudarenes o Vallgorguina) i també el comú d’Escaldes entre els anys 2008-2012, durant el segon mandat del desaparegut Toni Martí.

Format a l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Catalunya durant la dècada de 1980, Solé sempre ha liderat projectes empresarials que s’han mogut al seu tomb. Té una visió molt fina i clara de com ha de ser l’urbanisme i, especialment, l’espai públic, una circumstància que ha estat cabdal a l’hora de ser triat pel comú de Sant Julià. A més, durant un temps va estar lligat a l’empresa Reunió de Papaia, juntament amb el seu cosí i dissenyador andorrà Pere Moles Sans.
Amb Reunió de Papaia, de la qual Solé en va ser CEO, va participar en l’impuls de la primera edició del L’Andart al país. Se’n va desvincular del dia a dia però en alguna altra edició també ha presentat alguna creació per al certamen artístic en l’espai públic que, justament, en les dues darreres edicions, la d’aquest 2025 i la del 2023, s’haurà fet a Sant Julià.







Comentaris (1)