El Pas tanca el NeuFest amb bon regust de boca malgrat l’efecte tall a Tarascó

El conseller de Reactivació Econòmica del comú d’Encamp, Nino Marot, valora positivament l’esdeveniment -”qualitativament ha estat de 9 sobre 10”- malgrat la punxada de visitants francesos i confirma que tornarà l’any vinent

La baixada de torxes ha estat un dels moments culminants del NeuFest. COMÚ D'ENCAMP

El comú d’Encamp ha fet una valoració positiva de la primera edició del NeuFest, celebrada aquest cap de setmana al Pas de la Casa. Malgrat l’efecte que ha tingut el tall de trànsit a Tarascó pel que fa a l’afluència de visitants francesos, es considera que la iniciativa ha tingut l’efecte esperat. Així ho ha apuntat el conseller de Reactivació Econòmica, Nino Marot. “Qualitativament, ha sigut un nou sobre deu”, ha apuntat, tot lamentant que “ens ha faltat el 100% dels francesos que esperàvem”. Tot i això, es té clar que l’any vinent es repetirà, també amb dates similars, i, de fet, ja s’ha tancat la presència de la majoria d’expositors presents.

El retorn que hem tingut dels comerciants i dels expositors ha estat molt positiu”, ha explicat Marot en declaracions a Altaveu a l’hora de fer balanç de l’esdeveniment, que s’impulsava com una forma de dinamitzar la localitat fronterera i, especialment, les botigues i els establiments comerciants. Així, s’han tingut “més de 500 inscrits, que són més dels que esperàvem” i tots ells han pogut provar el material que els expositors oferien als diferents estands.

Hi ha qui ha pogut posar-se esquís o taules de surf de fins a nou o deu marques. Això és molt difícil de fer a cap altre lloc”, ha destacat el conseller. Per això, considera que “qualitativament, la nota és de nou sobre deu”. Admet, però, que un hàndicap que han tingut en aquesta primera edició ha estat el tall de carretera per part dels ramaders de l’Arieja, que ha fet davallada la presència de visitants francesos. “Ens ha faltat el 100% de turistes gals que esperàvem”, ha reconegut.

Malgrat això, es té clar que cal continuar apostant per l’esdeveniment. “Repetirem l’any vinent, també per aquestes dates, entre la Puríssima i Nadal”, ha confirmat Marot. De fet, ja s’han iniciat els contactes amb els expositors per garantir la seva presència. “Tots els presents ens han manifestat que volen tornar perquè els ha anat molt bé”, ha assegurat el responsable comunal de Reactivació Econòmica.

El NeuFest, doncs, neix amb bon peu. L’esdeveniment ha complert, segons els impulsors, el que es volia. També ha servit per generar atractiu entre els visitants d’aquest cap de setmana al Pas. Un dels moments àlgids va ser la baixada de torxes que va fer-se dissabte al vespre i que va omplir de llum les pistes de la localitat fronterera.