En aquest sentit, Coma ha explicat que el comú encara ha de traslladar alguns aclariments de caràcter tècnic sobre el projecte de llei, després de l'acostament entre Govern i les corporacions comunals anunciat dimarts. En tot cas, ha remarcat que Ordino està disposat a col·laborar en la iniciativa i a aplicar les mesures dins del marge que finalment s'estableixi. “Aquí estem al costat de Govern amb aquesta llei”, ha assegurat, tot expressant el desig que els incentius siguin prou atractius perquè els propietaris decideixin destinar terrenys o immobles a habitatge assequible.
La dificultat, però, és la disponibilitat de terrenys. “Disposem de poc terreny consolidat, nosaltres el gran problema és aquest”, ha reconegut Coma, que ha assenyalat que bona part del sòl de la parròquia és urbanitzable, però no consolidat. Davant d'aquesta situació, la cònsol ha apuntat a alternatives com la reforma d'habitatges que no estan en condicions, el canvi d'ús d'edificis existents o la recuperació de bordes antigues que actualment estan en desús. Es tractaria, en tot cas, de petites actuacions que podrien contribuir a ampliar l'oferta de lloguer assequible, encara que no suposessin grans promocions.
TRES RECURSOS CONTRA EL POUP RESOLTS A FAVOR DEL COMÚ
D'altra banda, Coma també ha actualitzat l'estat dels recursos judicials presentats contra la revisió del Pla d'Ordenació i Urbanisme Parroquial (POUP) d'Ordino. Segons ha explicat, la Comissió Tècnica d'Urbanisme (CTU) ja va donar el vistiplau al planejament i actualment el procés es troba pendent de les resolucions de la Batllia.
Dels vint recursos presentats davant la Justícia, tres ja s'han resolt a favor del comú, segons la cònsol, que ha assegurat que les resolucions han avalat l'actuació de la corporació. D'aquesta manera, encara queden disset recursos pendents de resposta.
Finalment, la cònsol major també s'ha referit a la necessitat d'impulsar un estudi nacional de capacitat de càrrega que complementi els treballs elaborats individualment per cada parròquia. La mandataria ha defensat que no n'hi ha prou amb disposar dels resultats de cadascun dels comuns, sinó que cal analitzar-los conjuntament perquè el creixement d'una parròquia també té conseqüències sobre el conjunt del país.
Aquesta és una reivindicació que els cònsols van reiterar en la reunió de dimarts a Sant Julià de Lòria, en què van acordar implicar-se en l'elaboració de l'estudi nacional. Pel que fa als terminis, encara no es pot avançar cap calendari i que primer caldrà parlar amb els ministeris competents en ordenament territorial i medi ambient per determinar com s'organitzarà el treball.








Comentaris