La Massana premiarà les propostes que redueixin el cost de la reforma de l’avinguda Sant Antoni

El concurs de projecte preveu una prima de fins al 20% dels honoraris si l’equip guanyador aconsegueix estalvis sense comprometre la qualitat, mentre la remodelació manté un pressupost inicial estimat de 21,5 milions d’euros

Comentaris

Avinguda Sant Antoni a La Massana.
Avinguda Sant Antoni a La Massana. Comú de La Massana

Escolta l'article ara…

0:00
0:00

El comú de la Massana ha incorporat un incentiu econòmic al concurs del projecte per remodelar l’avinguda Sant Antoni amb l’objectiu de fomentar propostes que permetin reduir el cost de l’obra sense afectar-ne la qualitat. El plec de bases estableix que l’equip guanyador podrà percebre una prima equivalent al 50% de l’estalvi generat, amb un límit màxim del 20% dels honoraris professionals si, durant el desenvolupament del projecte, planteja modificacions que comportin un estalvi econòmic mantenint intactes les prestacions arquitectòniques, tècniques i funcionals.

Perquè aquest incentiu es faci efectiu, el comú haurà de validar prèviament l’estalvi mitjançant una resolució acompanyada d’un informe favorable i motivat del departament d’Obres que acrediti que la reducció de costos no compromet la qualitat ni les condicions essencials del projecte. Segons han explicat fonts del comú de la Massana a l’Agència de Notícies Andorrana (ANA), aquest mecanisme pretén incentivar solucions constructives més eficients i optimitzar el cost de l’actuació, alhora que es minimitzen possibles desviacions pressupostàries durant l’execució de les obres. Les mateixes fonts insisteixen que la finalitat no és retallar prestacions, sinó promoure propostes que mantinguin els estàndards de qualitat previstos amb una millor eficiència tècnica.

L'avinguda Sant Antoni de la Massana.

Relacionat

La Massana destinarà gairebé 23 milions d’euros a la renovació de l’avinguda de Sant Antoni

L’objectiu del concurs és seleccionar una proposta integral que contribueixi a la millora de la qualitat urbana, paisatgística i funcional de l’avinguda, afavorint la vida ciutadana, la convivència amb l’activitat comercial i una mobilitat més sostenible. Les obres s’han planificat en quatre fases, condicionades a la programació comunal i a la disponibilitat pressupostària. La primera actuarà sobre el tram entre la Casa Comuna i el carrer Major, amb una inversió estimada de 2 milions d’euros. La segona, entre la Casa Comuna i el carrer de Cal Teixidó, tindrà un cost aproximat de 3,7 milions. La tercera comprendrà el tram entre el carrer Major i el telecabina i les Fontetes, amb un pressupost de 3 milions d’euros. Finalment, la quarta fase, entre el carrer de Cal Teixidó i l’entrada sud de la Massana, concentrarà la inversió més elevada, amb 12,8 milions d'euros. En conjunt, el cost inicial estimat de la transformació ascendeix a 21,5 milions d’euros.

El termini per presentar propostes va finalitzar el passat 7 de juliol i el comú es troba actualment analitzant les candidatures rebudes. Segons les mateixes fonts, pròximament es farà públic el resultat del concurs i es detallaran els criteris seguits en el procés de selecció del projecte que definirà la futura transformació de l’avinguda Sant Antoni.

Comentaris

Trending