La llacuna del parc de l’Ossa serà aspirada la setmana vinent per retirar la capa verda

La cònsol ha explicat que gràcies al tractament amb ultrasons, a l’agost es van retirar 1.200 quilos d’algues del fons de la llacuna

Estat de la llacuna del Parc de l'Ossa.
Estat de la llacuna del Parc de l'Ossa. Gabriel Pérez

Escolta l'article ara…

0:00
0:00

El comú d’Encamp preveu començar la setmana vinent l’aspiració de la capa verda que s’ha format a la superfície de la llacuna del parc de l’Ossa. Així ho ha explicat la cònsol major, Laura Mas, en resposta a una pregunta de la consellera de la minoria Marta Pujol durant la sessió de consell de comú d’aquest dijous. Els treballs permetran retirar les restes que encara queden a sobre de l’aigua abans de buidar i netejar completament la llacuna i tornar-la a omplir amb aigua del riu.

Mas ha explicat que aquesta actuació arriba després del tractament amb ultrasons recomanat pels tècnics per combatre les algues, que “ha donat resultat”, i durant el mes d’agost es van retirar uns 1.200 quilos d’algues de la llacuna. Ara, segons la cònsol, el que queda és principalment una capa verda superficial que cal eliminar mitjançant l’aspiració.

La zona de la llacuna és un dels espais on clarament s'ha d'actuar.

Relacionat

Parc de l’Ossa convincent però indegudament acabat

Un cop retirada aquesta capa, el comú preveu acabar de netejar i buidar la llacuna i retirar-ne totes les restes per evitar que continuïn proliferant les llentilles i altres elements. Posteriorment, es tornarà a omplir. Mas ha insistit que la voluntat del comú és mantenir la llacuna natural i ha explicat que l’aigua que entra a l’espai i la que en surt cap al riu és “completament neta”.

La llacuna del parc de l'Ossa ara fa uns dies.

Relacionat

Avancem furga en els defectes detectats al parc de l’Ossa

Les declaracions de la cònsol arriben després que el grup de la minoria hagi demanat explicacions durant el consell de comú sobre l’estat de la llacuna i altres aspectes del parc de l’Ossa. La consellera Marta Pujol ha qüestionat el funcionament del sistema d’ultrasons i ha assenyalat que, segons la seva percepció, la superfície de la llacuna continua presentant algues i altres elements. Pujol també ha apuntat que les actuacions que s’estan duent a terme poden representar “sobrecostos afegits” i ha plantejat diverses alternatives per a l’espai en cas que la llacuna no funcioni amb l’aigua natural del riu, entre les quals convertir-lo en una zona d’esbarjo, descans o vegetació.

Etiquetes

Comentaris

Trending