Investigació oberta per determinar les causes de la riuada de terra i pedres al Pas de la Casa

(AMB VÍDEOS) El comú d’Encamp, els Bombers i la Policia s’han desplaçat a la zona per analitzar els danys, i poder prendre les millors decisions per solucionar els efectes de la riuada i evitar que un episodi similar es repeteixi, mentre els veïns miren amb preocupació l’arribada de més nuvolositat

BOMBERS A LA ZONA D'INICI DE LA RIUADA DE PEDRES I TERRA. ALTAVEU

El comú d’Encamp, els bombers i la policia inspeccionen aquest diumenge el Pas de la Casa per analitzar sobre el terreny les causes i els danys provocats per la riuada de dissabte i, sobretot, estudiar i determinar les mesures necessàries per evitar que un episodi similar es pugui repetir. La visita permetrà també comprovar l’estat de les zones més afectades i parlar amb els veïns i els empresaris perjudicats, que miren el cel amb certa preocupació, ja que s’esperen noves tempestes aquesta tarda.

El cònsol menor, Xavi Fernández, ha explicat que la corporació va actuar des del primer moment amb maquinària per netejar els carrers i retirar els desperfectes, en coordinació amb les empreses que treballen a la zona.  Des d’aquest matí tècnics del comú d’Encamp, la Policia i els Bombers investiguen la zona afectada per mirar de determinar que va fer baixar tanta aigua amb terra i pedres, i evitar que passi de nou.

 

Fernández ha remarcat que encara cal completar les anàlisis tècniques abans de determinar amb exactitud què va provocar l’episodi i establir eventuals responsabilitats, però les primeres indagacions dels tècnics ja permeten apuntar una explicació sobre l’origen de l’episodi. Segons ha explicat, una gran acumulació d’aigua a la zona de les pistes d’esquí hauria provocat una baixada d’aigua cap al nucli del Pas de la Casa: “Es veu clarament tot el recorregut que va causar aquesta gran aigua que hi va haver a les pistes d’esquí i que va fer que les pistes d’esquí es convertissin en un riu i ho fes baixar tot al fons de la vall, és a dir al Pas de la Casa”.

El comú d’Encamp atribueix els aiguats del Pas a la intensitat de la pluja i desvincula les obres

En aquest sentit, ha descartat que les obres que s’executen al centre del Pas siguin les causants de la riuada. De fet, ha explicat que també han patit els efectes de l’episodi, amb desperfectes en elements de seguretat com les reixes i els perímetres de protecció. “Les obres no són causants, perquè les obres ja es troben dintre del centre del Pas de la Casa. No són les obres que han causat la riuada, sinó que venia de la muntanya”, ha afirmat.

Tot i que els carrers ja estan nets, aquest diumenge encara són visibles les marques deixades per l’aigua i diversos establiments on va entrar l’aigua, no han pogut obrir avui les seves portes.  

La visita d’aquest diumenge ha de servir, per tant, no només per quantificar els desperfectes, sinó també per identificar quines actuacions poden ser necessàries. El comú vol disposar de tota la informació i, a partir d’aquí, “prendre les millors decisions” per solucionar els efectes de la riuada i evitar que un episodi similar es torni a repetir. Mentrestant els veïns viuen la situació amb certa preocupació entre els veïns, especialment perquè el cel s’ha començat a tapar aquest diumenge.