Les famílies del Pas porten al comú 445 signatures per reclamar un espai infantil interior

Les impulsores han registrat formalment la petició i esperen ara una resposta de la corporació amb la mirada posada en l’elaboració dels pròxims pressupostos

Inflables al Pas de la Casa.

La demanda d’un espai infantil interior al Pas de la Casa ja ha arribat al comú. Després que a principis de juliol les famílies expliquessin a l’Altaveu que havien iniciat una recollida de signatures per reclamar al comú una alternativa als espais exteriors durant els mesos de fred, la campanya s’ha tancat finalment amb 445 signatures. Aquest dilluns una de les impulsores va registrar formalment al comú d’Encamp les signatures i la carta que acompanya la petició, i ara resten a l’espera d’una resposta de la corporació.

“Per al Pas de la Casa no està gens malament”, destaca una de les impulsores sobre les 445 signatures aconseguides. La campanya ha comptat també amb la implicació de diversos comerços del poble, que han col·laborat en la recollida i han ajudat a donar visibilitat a la iniciativa.

Les famílies del Pas impulsen una recollida de signatures per reclamar un espai infantil interior

La petició manté l'objectiu d'aconseguir una zona de lleure interior i coberta destinada als infants del poble. Les famílies consideren que les particularitats climatològiques del Pas fan especialment necessària una alternativa als espais exteriors, sobretot durant els mesos d’hivern, quan la neu, el fred i les baixes temperatures limiten durant llargs períodes les possibilitats de jugar al carrer.

“A l’hivern es fa molt dur”, insisteix la promotora. Més enllà de disposar d’un lloc on resguardar-se del fred, considera important oferir als infants un espai de socialització fora dels dos entorns pels quals transcorre bona part del seu dia a dia. “Al final és casa-escola, escola-casa. Si hi ha un lloc més on es puguin distreure una estoneta, millor”.

La demanda passa preferentment per disposar d’un espai completament interior i no simplement per cobrir un parc exterior. “Evidentment cobert, però si pot ser interior, perquè aquí el fred també és molt important”, remarca.

Amb les signatures ja registrades, la pilota passa ara a la teulada del comú. En el moment de presentar la documentació no es va concretar cap termini perquè la corporació es pronunciï, tot i que des de l’oficina comunal es va traslladar a la promotora que rebrà algun tipus de resposta. La petició haurà d’arribar ara als responsables de la corporació perquè estudiïn la proposta.

Les famílies confien que el moment en què s’ha formalitzat la demanda pugui jugar al seu favor. Amb la preparació dels pressupostos comunals dels pròxims mesos a l’horitzó, esperen que les 445 signatures serveixin perquè la corporació estudiï la possibilitat d’incloure-hi alguna actuació relacionada amb l’espai. “A veure si tenim sort i ens tenen en compte la sol·licitud”, assenyala la impulsora.

Per ara, però, no hi ha cap compromís per part del comú. Després de setmanes buscant suports entre veïns, famílies i establiments del Pas, les impulsores han completat el primer objectiu que s’havien marcat.  Ara, amb 445 signatures sobre la taula, esperen saber si aquesta demanda es tradueix en alguna proposta concreta per part de la corporació.