De moment, la corporació ha activat el procediment per treure en concessió els locals. En concret, es tracta d’un espai de 187 metres quadrats i un altre de 84. En tots dos, s’ha habilitat una barra de restauració i hi ha prou superfície per instal·lar una cuina. A banda, hi ha tres zones més per a terrassa: una de 92 metres quadrats, una de 82 i una altra de 175.
Els locals hauran de destinar-se a establiments de restauració o venda de begudes, tot i que no es tanca la porta a “altres activitats complementàries d’oci o esbarjo compatibles”
El concurs preveu la possibilitat que sigui una única empresa qui postuli per gestionar tots els espais o que n’hi hagi dues de diferents, una per al local més gran i una altra per al més petit. En tot cas, si es vol optar a alguna de les terrasses, caldrà també gestionar com a mínim un dels espais coberts.
La voluntat de treure el concurs de concessió és que els locals “esdevinguin espais de referència social, capaços d’acollir diferents tipus de públic al llarg del dia i de crear activitat continuada a la Plaça de l’Església, on la qualitat i l’oferta de serveis siguin elements primordials i contribueixin activament a la dinamització d’aquesta zona de la parròquia, generant un punt de trobada viu i atractiu per als ciutadans, que afavoreixi la vida de barri i la convivència”. S’assegura que “aquest projecte s’inscriu en la línia de transformació urbana impulsada pel comú durant els darrers anys, orientada a recuperar i reforçar el valor social, patrimonial i urbà del nucli històric”, donant continuïtat a “actuacions recents com el projecte Caldes o l’allargament i pacificació de l’avinguda Carlemany, que han contribuït a prioritzar l’ús ciutadà de l’espai públic i a reforçar la identitat i la vitalitat de la parròquia”,
Es deixa clar que els locals hauran de destinar-se a establiments de restauració o venda de begudes. Ara bé, no es tanca la porta a “altres activitats complementàries d’oci o esbarjo compatibles”.
La concessió es donarà per un termini inicial de deu anys, amb l’obligació, en el cas del local gran, de posar-lo en marxa en un termini màxim de quatre mesos. Per al més petit, se’n donen dos. Un cop es compleixin els deu anys, hi ha l’opció de pròrrogues fins a un màxim de quinze anys.
El concurs preveu un cànon diferent per cadascun dels locals i de les terrasses. En el primer cas, 24.000 i 10.800 euros anuals respectivament. Pel que fa als espais a l’aire lliure, 8.400, 7.200 i 8.400. Per tant, si tots es donen en concessió, es cobraria un mínim de 58.800 euros anuals, xifra que s’actualitzaria amb l’IPC i que es pagaria en mensualitats.