Escaldes i Andorra la Vella uneixen esforços per controlar el creixement de la població de coloms

Els dos comuns faran un concurs conjunt per adquirir menjadores per donar pinso esterilitzant als ocells, després d’haver-ne detectat una “sobrepoblació”

M. P. / T. S.

Coloms a tocar d'un establiment de restauració d'Andorra la Vella. M. P.

Els comuns d’Andorra la Vella i Escaldes-Engordany posen fil a l’agulla per mirar de controlar el creixement de la població de coloms a les dues parròquies i a no tardar convocaran un concurs per adquirir menjadores que els permetin donar pinso esterilitzant. Els darrers temps s’ha detectat una “sobrepoblació” d’aquests ocells que en alguns moments arriben a ser, fins i tot molestos per als ciutadans, i després d’haver intentat altres mesures, finalment s’ha decidit afrontar el problema de manera conjunta.

La idea de les dues dues corporacions és controlar el creixement de la població de coloms a través d’alimentar-los amb pinso esterilitzant, que evita que es reprodueixin. Fonts del comú de la capital han indicat que es tracta d’un mètode validat i consensuat amb el ministeri de Medi Ambient, per la qual cosa es preveu que aviat es pugui convocar el concurs per adquirir les menjadores que s’instal·laran en diferents punts de les dues parròquies. Concretament, i si no hi ha canvis d’última hora, hi haurà quatre menjadores a Andorra la Vella i dues a Escaldes, si bé encara no estan definits els punts exactes on s’ubicaran.