Una desena de voladures aquest mes d’octubre a les obres de la boca nord del túnel de Rocafort

Les empreses constructores avisen els veïns dels edificis més propers de la represa d’uns treballs que es van aturar l’11 de setembre arran de les molèsties causades

Vista de les obres de construcció de la boca nord del túnel de Rocafort. A. O. G.

Les empreses encarregades de la construcció del túnel de Rocafort han reprès les voladures coincidint amb l’inici del mes d’octubre. Segons s’ha informat als veïns dels edificis que es troben a la zona més propera a les obres, durant aquest mes es duran a terme “unes 10 voladures”. La informació s’ha fet pública amb la col·locació d’uns cartells a l’entrada dels immobles afectats en el quals també es faciliten els contactes tant de les constructores com de l’empresa que fa el seguiment ambiental dels treballs per si algú necessita fer alguna consulta o resoldre dubtes.

Les detonacions s’havien aturat l’11 de setembre després de les queixes expressades pels veïns arran de les molèsties que els ocasionaven els treballs. Aquests s’havien queixat d’explosions més fortes del normal aquell setmana, de vibracions que havien afectat els seus habitatges i de l’arribada de pedres que havien sortit volant amb les explosions.

Cartell informatiu sobre les voladures al túnel de Rocafort.

Dies després, es va explicar que encara es preveien dos mesos més d’excavació que podrien continuar produint sorolls i vibracions i que si calia reprendre les explosions s’avisaria amb antelació.

La constructora del túnel de Rocafort preveu encara dos mesos més d’obres, soroll i vibracions

A més van tornar a demanar disculpes per les molèsties i es va demanar als propietaris i llogaters que haguessin patit algun desperfecte, que en recopilessin fotografies i en fessin una descripció per tal que des de les constructores es poguessin fer càrrec de les reparacions corresponents.