Els turistes que van a Canillo tenen una certa freqüència de visita. "És un turista que té un cert coneixement de la parròquia i que pernocta", ha dit González-Casallo. Arriba amb el seu vehicle particular, cosa que li dona una gran mobilitat entre parròquies, i fa una estada mitjana de quatre dies. La majoria són catalans seguit dels valencians, i la principal franja d'edat és la dels 40 al 49 anys (37%). Pel que fa als francesos també són de proximitat, de les regions del sud. El nivell formatiu dels turistes, el 55% té estudis universitaris i el nivell laboral és mitjà-alt. Els seus ingressos, però, no són tan elevats com caldria esperar segons recull l'estudi i el poder adquisitiu és mitjà.
El principal grup turístic de l'estiu és familiar amb fills menors de 16 anys. En segon lloc, destaquen les parelles. L'hotel és l'allotjament més escollit mentre que un 17% opta pels apartaments turístics. Els que s'allotjen a Canillo fan una estada superior als que ho fan en altres parròquies. S'informen per internet i per pàgines web de turisme i a l'estiu venen bàsicament per la muntanya (70%), el senderisme i la tranquil·litat. Els llocs de la parròquia més visitats són el Mirador del Roc del Quer i la Vall d'Incles. Tota l'oferta, tot i que ocasions poc coneguda, està molt ben valorada amb l'excepció del Toll Bullidor. Curiosament, el turista que ve principalment per anar al Mirador és aquell que fa una estada més curta.
Les queixes són la manca d'aparcament i el cost de la itinerància amb el mòbil
Les seves queixes se centren el cost de la itinerància del mòbil i la manca d'aparcaments o en el seu preu, una dada curiosa si es té en compte les tarifes a ciutats com Barcelona o València, per exemple. González-Casallo ha definit el turista com "algú de proximitat, amb un coneixement rellevant i la freqüència de visita". Ha subratllat l'alta estada dels turistes en relació a la mitjana del país. L'expert ha assenyalat que caldrà pensar de cara al futur en l'oferta d'aparcaments tenint en compte que el turista arriba amb el seu vehicle particular i en ampliar la cobertura wifi.
La parròquia tindrà una xarxa wifi gratuïta
El cònsol major de Canillo, Francesc Camp ha afirmat que "és un estudi molt interessant i ens ha de servir per veure com evolucionem en un futur". Ha recordat qu e la parròquia "és molt turística". Ha opinat que els resultats es tindran en compte. Així es treballa per millorar la pàgina web amb l'oferta turística i ha reconegut que "la part de comunicació es fonamental". Pel que fa a la xarxa wifi, ha anunciat que el comú treurà aviat a concurs la seva instal·lació per a que sigui gratuïta a tota la parròquia. En relació a l'aparcament creu que la solució passa per fomentar el transport públic.
Després de la presentació dels principals resultats de l’estudi elaborat aquest estiu 2021 per la consultora externa Hamilton Global Intelligence sobre el mercat turístic de la parròquia durant els mesos estivals amb 800 enquestes, els professionals del sector turístic i comercial participen en unes taules de treball que serveixen per posar en comú els aspectes més rellevants de les dades extretes d’aquest informe, i on poden intercanviar inquietuds, demandes i propostes de millora amb altres participants i amb la corporació comunal.
Aquesta jornada impulsada pel departament de Dinamització Turística i Cultural del comú dona continuïtat a les conferències organitzades el setembre passat amb tres experts vinculats al món del turisme sota la pregunta ‘El turisme a Canillo té futur, però és urgent reconvertir-lo?'. Es va parlar de les noves tendències del sector i del model actual de turisme a Andorra que està massa orientat al de masses. Camp ha dit que el resultat de les taules de treball també serà molt útil per al comú.