Canillo formalitza els convenis de disponibilitat de terrenys pel telefèric de l’Armiana

La corporació signa els acords de compravenda i de cessió anticipada amb quatre dels cinc propietaris que han accedit al pacte i qualifica l’acció “d’actuació estratègica” i de “pas decisiu” per fer realitat el projecte

Els cònsols de Canillo amb els propietaris que han firmat els convenis pel telefèric. Comú de Canillo

La sala del consell de comú de Canillo va acollir aquest dimarts la signatura dels diferents convenis amb els propietaris dels terrenys afectats pel projecte del telefèric que han accedit a l’acord proposat pel comú. Segons detalla la corporació en un comunicat, es tracta d’una “actuació estratègica” que permetrà al comú avançar en el desenvolupament d’aquest sector i disposar del sòl necessari per executar futurs projectes d’interès general. Tot i així, cal tenir present que encara hi ha dos propietaris afectats pel traçat del giny que estan totalment en contra del projecte i la corporació ja ha admès que sense disposar del dret de sobrevol o la titularitats dels seus terrenys, el telefèric no seria viable.

Els convenis signats representen “un pas decisiu” per fer possible les actuacions previstes en aquest àmbit, especialment les relacionades amb la futura connexió del telefèric entre el poble de Canillo i l’Armiana, així com la preservació i ordenació d’un espai clau per al desenvolupament sostenible de la parròquia.

L’acord assolit amb els diferents propietaris és fruit del treball de negociació impulsat pel comú i posa de manifest la voluntat compartida de facilitar projectes que beneficiïn el conjunt de la ciutadania, garantint alhora el respecte per l’entorn natural i la integració paisatgística.

Firma dels convenis pel telefèric. // Comú de Canillo

El cònsol major del comú de Canillo, Jordi Alcobé, ha remarcat que “la signatura d’aquests convenis és una fita molt important per al futur de Canillo. Vull agrair sincerament la predisposició, la confiança i la voluntat d’entesa que han demostrat tots els propietaris implicats. Sense la seva col·laboració no seria possible fer avançar un projecte estratègic com el de l’Armiana.”

I ha finalitzat manifestant que “hem apostat pel diàleg i el consens des del primer moment perquè estem convençuts que els grans projectes de país i de parròquia només es poden construir sumant esforços. Els acords que avui formalitzem ofereixen seguretat jurídica a totes les parts i ens permeten començar a fer realitat una actuació que marcarà el desenvolupament de Canillo en els propers anys.”

Propietaris firmants dels convenis pel telefèric i els cònsols de Canillo. // Comú de Canillo

Concretament, els acords formalitzats avui corresponen als terrenys situats a l’entorn del giny del telecadira de l’Armiana i inclouen: operacions de compravenda amb Casa Fontana, Casa Toni i Casa Enreulat i un conveni de cessió anticipada amb Piros, SL. Properament està previst formalitzar la signatura del Conveni de Sobrevol amb els representants de Cal Branqueta.

Des de la corporació s’insisteix que aquests instruments jurídics permeten al comú assegurar la disponibilitat dels terrenys imprescindibles per desenvolupar les futures actuacions previstes a l’Armiana -tot i oblidar-se, com s’ha dit, dels propietaris contraris i amb qui el més probable és que s’acabi als tribunals-, un projecte estratègic que reforçarà la connectivitat del territori, afavorirà una millor ordenació urbanística i contribuirà al desenvolupament equilibrat de la parròquia.