El Canillo Escènic Arts es consolida incrementant públic i sent motiu de visita per als turistes

L’organització afirma que s’hauran superat els 20.000 visitants d’edicions anteriors, destaca el salt de qualitat amb espectacles que giren internacionalment i el comú també es mostra satisfet per uns resultats que “refermen la nostra aposta per aquest festival”

Un instant de l'espectacle 'Aria', de la jornada inaugural del Canillo Escènic Arts. M. P.

“Tenim clar que el Canillo Escènic Arts està consolidat. Qualsevol que hagi vingut haurà vist que hem trencat totes les barreres de públic als espectacles i respecte l’any passat, ja no és doblar, sinó triplicar l’assistència i tenim senyals que ens diuen que el festival està agradant”. Així de contundent s’ha mostrat un dels organitzadors del certamen, Toni Colom, que aquest dissabte, abans de dur-se a terme els últims espectacles programats ha fet balanç de la quarta edició. També des del comú es mostren satisfets per uns resultats que consideren que “refermen la nostra aposta pel festival”.

Colom ha posat en valor el fet que si l’any passat era anècdota, enguany són molts els que els confessin que programen les seves vacances a Canillo coincidint amb l’Escènic Arts. “Gent de Catalunya, del País Basc, de València... veiem que agrada i ens feliciten per la qualitat dels espectacles que portem”, ha indicat, afegint, com a dada, que en un sol dia més de 1.200 persones van anar a l’oficina de turisme a preguntar pel festival. “Qualsevol que hi hagi estat veu que està més que consolidat i que té un creixement important”.

La lluita de l’aigua, la força del foc (fets art… escènic)

A falta de completar els quatre espectacles previstos per aquest dissabte a la tarda -als quals cal sumar tota la gent que s’ha passejat pels entorns del riu per gaudir de la làmpada gegant- s’ha mostrat convençut que s’hauran superat els 20.000 espectadors d’edicions passades. Les propostes que s’han fet a la plaça del Riu, aprofitant el nou amfiteatre, han arriba a acollir 600 persones gràcies a l’ampliació d’aforament amb un centenar de cadires més, per exemple. “Als que menys gent han tingut hi havia potser 250 persones, però en molts parles de 300 i 400 persones... a banda de les escultures que la gent hi pot anar quan vulgui. És un fet que està funcionant molt bé”, ha sentenciat. Un altre exemple, per la instal·lació de foc de l’antic Càmping Plan hi van desfilar divendres al vespre unes 1.200 persones, i aquest dissabte tornarà a estar oberta. “Qualsevol dels espectacles ha superat les nostres expectatives, ha sigut un salt abismal de la tercera a la quarta edició”, ha exposat.

També ha anat bé la ‘deslocalització’ d’espectacles al Tarter, després de dos anys de fer-ho a Soldeu. “Ens ha sorprès molt. Hem superat les 200-250 persones a cada actuació i en un entorn idíl·lic, davant l’església de Sant Pere”.

Canillo s’enlaira

Un conjunt de valoracions positives que també fa el comú. El conseller de Promoció Turística i Comercial, Álex Kinchella ha afirmat que estan “molt contents pel salt amb la quantitat d’espectadors”, fet que “referma la nostra aposta per aquest festival”, recordant que es va signar un conveni que el garanteix fins al final del mandat, fet que també facilita la contractació d’espectacles amb antelació.

Malgrat que encara no s’ha parlat amb hotels i restauradors sobre el retorn que els suposa el festival, assegura que de gent se n’hi veu, “després dels espectacles és difícil trobar lloc si no ho tens reservat”, i que al final, la voluntat és que el Canillo Escènic Arts “sigui un atractiu perquè la gent vingui a Canillo, ja que en un radi de 200-300 quilòmetres no hi ha gaires festivals així”. Segon ell, “per fi té prou pes i és un èxit rotund”.

ESPECTACLES DE NIVELL INTERNACIONAL

Toni Colom ha posat en valor també el fet que la majoria d’espectacles son de companyies que treballen arreu del món i que sovint no s’han vist massa ni a Andorra ni als territoris propers. En el cas de la companyia Carabosse, per exemple, que proposa la instal·lació de foc, ha explicat que “feia dos o tres anys que els anàvem al darrere” i la logística perquè vinguin no és fàcil. “Fa tres o quatre mesos van venir, van analitzar el lloc per si els interessava i quan van tenir l’espai localitzat, van crear el projecte”, ha detallat. “Estem lluitant a nivell internacional, no parlem a nivell local o provincial”, per la qual cosa, per exemple, ja es tenen tancades algunes propostes per a l’any que ve. També ha destacat el fet que l’Escènic Arts sigui a principis d’agost, ja que és unes dates amb pocs festivals d’aquests característiques que els puguin fer la competència.