Andorra la Vella impulsa el primer campus artístic d’estiu per a infants de 6 a 11 anys al juliol

Es durà a terme al Centre Cultural la Llacuna, i els nens i nenes podran aprendre les arts plàstiques, escèniques, circ i música

Presentació del campus artístic d'Andorra la Vella.
Presentació del campus artístic d'Andorra la Vella.

Aquest estiu el Centre Cultural la Llacuna es convertirà en l’escenari del primer campus artístic d’Andorra la Vella. Aquesta és una iniciativa que neix davant de dues necessitats: d’una banda, donar resposta a la manca d’un espai artístic; i de l’altre costat era una bona manera perquè els infants puguin tenir “un tastet de què després podrien trobar al llarg de l’any”. Es farà durant el mes de juliol i està pensat perquè els infants d’entre 6 i 11 anys puguin aprendre les arts plàstiques, escèniques, circ i música. També hi haurà un espai de “cultura popular”, en el qual diferents entitats explicaran els seus projectes. L’oferta inclou la possibilitat que els nens i nenes es quedin a dinar, així com un servei d’acollida i de recollida.

La cònsol menor, Olalla Losada, explicat que els infants havien manifestat la voluntat de formar part de les activitats culturals de la parròquia, i per aquest motiu, consideren que “aquest campus és una iniciativa molt enriquidora, perquè els permet endinsar-se en el nostre patrimoni cultural i fer-lo seu, tot aprenent d’una manera lúdica i dinàmica”.

El cap d’àrea de Cultura del comú d’Andorra la Vella, Jan Cartes, ha detallat que les activitats estan programades per cinc torns -que són les setmanes del mes de juliol- amb un horari d’activitats de 9 a 13 hores i de 15 a 17 hores.El campus va dirigit a infants d’entre 6 i 11 anys que aniran dividits en dos grups de màxim 15 persones, segons la seva franja d’edat.

Durant els matins, hi haurà dos mestres que implementaran activitats plàstiques, i una d’altre que farà teatre i circ; les tardes, hi haurà dos mestres que els impartiran classes de música. Els divendres es farà una jornada “més divertida”, i els nens i nens podran gaudir d’un matí a la piscina dels Serradells, mentre que a les tardes se celebrarà l’espai de “cultura popular”, on diferents entitats com els fallaires, l’esbart, els geganters o els sardanistes, donaran a conèixer els seus projectes: “Estem cultivant que aquests nens i nenes siguin futurs participants en les activitats culturals de la parròquia”, ha afegit Cartes.

Cada setmana a les diferents disciplines els nens i nenes treballaran la figura d’algun artista, pintor o músic

Seguint aquesta línia, setmanalment les diferents disciplines treballaran la figura d’un artista diferent de tal manera que “si toca John Lennon, a música, doncs parlaran de la seva figura i treballaran una de les seves cançons”, ha explicat el cap d’Àrea de Cultura, afegint que es farà el mateix amb el cas dels pintors.

L’oferta del campus també inclou la possibilitat que els nens i nenes es quedin a dinar, així com un servei d’acollida i de recollida, una hora abans i una hora després de finalitzar les activitats. La cònsol menor, Olalla Losada, ha detallat que en total hi haurà tres monitors de lleure, del qual un serà el responsable i s’encarregarà de mantenir els contactes amb les famílies. Finalment, Losada ha explicat que el dia 1 d’agost es farà la cloenda del campus, en què els infants podran gaudir de la rua de la festa major i “a la tarda farem un espectacle de circ i música per reunir-los a tots. En el món artístic creiem que és important fer comunitat”.

PREUS D’INSCRIPCIÓ

Pel que fa als preus de les inscripcions, Cartes ha detallat que s’ha tingut en consideració els que es posen en els diferents projectes de lleure de la parròquia, el casal d’infants i també el campus esportiu que es du a terme. Així doncs, les inscripcions dels nens i nenes residents a Andorra la Vella, tenen un cost de 75,50 euros amb dinar inclòs; per aquelles famílies que només vulguin les activitats, el cost és de 40 euros.

Quant als infants no residents a la parròquia, el preu d’inscripció amb dinar inclòs és de 90 euros, i sense àpat, de 50 euros. El període d’inscripcions pels residents s’obre el proper 3 de juny, mentre que per la resta de famílies el dia 16 de juny.

Comentaris

Trending