La filtració d’hidrocarbur al riu d’Os és en el mateix punt de la que hi va haver ara fa dos anys

Medi Ambient admet que la situació ha empitjorat els darrers dies i que hi ha carburant que ‘s’ha escapat’, amb la qual cosa s’ha hagut de readaptar el dispositiu de retenció

Una imatge de l'hidrocarbur al riu.
Una imatge de l'hidrocarbur al riu. ALTAVEU

El punt on s’inicia la filtració d’hidrocarbur al riu d’Os, a l’altura d’Aixovall, és el mateix que el del vessament que es fa detectar ara fa poc més de dos anys, l’octubre del 2023, i que es va tancar mig en fals. Tècnics de Medi Ambient, amb el suport d’operaris del departament de seguretat industrial, treballen per mirar de localitzar l’origen de la fuita alhora que s’admet que els darrers dies el carburant ’s’ha escapat’ al control que se n’estava fent.

La situació continua causant preocupació entre els veïns de la zona i, també, alguns dels empresaris que tenen clar que no és pas cap de les seves instal·lacions la causant del vessament, que ja fa dies que dura i que enlloc de remetre ha anat a més, tal i com han admès les fonts oficials del departament que lidera Guillem Casal. De fet, els darrers dies s’han hagut d’anar fent readaptacions en els mecanismes de retenció per mirar d’aturar l’hidrocarbur de millor manera que fins ara.

Segons les fonts oficials consultades, es detecta la presència d’hidrocarbur al riu d’Os des del dissabte 20 de desembre. Inicialment es va detectar la presència molt feble d’hidrocarbur al riu. Medi Ambient i bombers es van activar i es van posar xurros i mantes absorbents el mateix dia de la detecció. S’està fent un seguiment diari de la instal·lació de contenció amb canvis dels absorbents i el seguiment de les concentracions de carburant a la sonda de control de qualitat de les aigües superficials.

Dimarts de la setmana passada, després de detectar un augment de les concentracions d’hidrocarburs, es va sol·licitar a bombers la instal·lació de la barrera ‘watergate’ i es va contractar una empresa per fer el manteniment de la instal·lació de contenció i la retirada de l’hidrocarbur retingut. Les precipitacions dels darrers dies i els canvis del cabal del riu han dificultat la retenció de l'hidrocarbur i han fet necessària la readaptació del dispositiu de retenció.

Com han explicant les fonts oficials consultades de Medi Ambient, el punt de surgència és el mateix que el de l'abocament detectat l'octubre del 2023. El departament ha tornat a fer una inspecció de totes les activitats de les naus de la zona i s'ha demanat la col·laboració de seguretat industrial per la revisió de totes les instal·lacions d’emmagatzematge d’hidrocarbur de la zona. Els treballs per detectar el focus d’origen estan en curs.

La presència del que seria carburant és ben evident en algun tram del riu.

Relacionat

Una aparent fuita d’hidrocarbur afecta el riu d’Ós, al seu pas per Aixovall, des de fa dies

Comentaris (1)

Trending