La poca experiència de molts candidats a batlle i fiscal causa neguit en sectors de la Justícia

Com a mínim quatre secretaris judicials opten a alguna de les sis places en joc -tres i tres-; i no sóc poc els treballadors de la casa i advocats que consideren que s’hauria d’establir un mínim d’anys en un càrrec per poder saltar a segons quin nivell

Una imatge de l'entrada de la Seu de la Justícia.

La majoria de candidats en el concurs obert de batlles i fiscals -en principi tres places de cada- són secretaris judicials. Molts d’ells, joves probablement molt preparats des del punt de vista tècnic i teòric però amb poquíssima experiència en els seus actuals càrrecs, fet que fa que hi hagi dubtes sobre la idoneïtat que hagin de fer el salt, tan aviat, a responsabilitats molt majors com és la de responsable judicial o fiscal adjunt.

En aquest sentit, professionals de l’administració de Justícia i també diversos integrants del món de l’advocacia han mostrat els seus dubtes que el fet que persones amb tant poca experiència en el món laboral -per molt que ja hagin superat un edicte per a la plaça de secretari judicial- i que encara no s’han bregat prou en l’àmbit judicial, passin a ser responsables d’oficines judicials. 

Per això consideren que seria de sentit comú i molt recomanable, que per accedir a segons quines places, s’exigeixi un mínim d’experiència més enllà de la formació acadèmica. Per poder dotar d’un grau de maduresa necessari per a exercir responsabilitats com les que han d’acabar assumit batlles i fiscals. En tot cas, a nivell obert, del tot no se sap qui són els candidats. Es farà pública la llista després que s’hagin fet les proves psicotècniques i de català.