La fiscalia retira l’acusació contra els dos policies processats per detenció il·legal

El ministeri públic recorda que ha de fer “aplicar la llei de forma completa” i malgrat que l’actuació dels funcionaris podria ser delictiva s’insereix en una manera de fer global i, a més, “el transport en pijama no és una entitat suficient per considerar tracte degradant”

La vista se celebra a la sala de la Cúria 6.

La fiscalia ha decidit retirar l’acusació contra els dos funcionaris de policia processats per un doble delicte major: detenció il·legal i tracte degradant. El ministeri públic considera que l’actuació dels dos agents davant la comissió d’una presumpta contravenció penal per part d’una ciutadana s’encabiria en el tipus delictiu de detenció il·legal, però com que “el ministeri fiscal té una funció concreta, que és fer aplicar la llei, però de forma concreta” i aquella detenció s’emmarcava en una manera de fer del conjunt global de la policia. I no pot pagar la part pel tot. A més, “no hi ha dol”.

“La facilitat seria acusar perquè malauradament els elements objectius del tipus de la detenció il·legal van quedar clarament constituïts en la prova practicada” durant la vista oral, ha explicat el representant de la fiscalia. “El delicte major de detenció il·legal està constituït? Sí”, ha dit el fiscal adjunt. Però s’inserien, s’ha dit, en un “sistema d’actuar”, com van admetre tots els comandaments policials que van declarar com a testimonis. El fi Alhora, el delicte de tracte degradant sí que no el considera l’acusació pública. “El transport en pijama no és una entitat suficient per considerar tracte degradant” i els querellants “estaven més preocupats del transport en pijama que de la pròpia detenció”.

-seguirà ampliació-