El conductor de la furgoneta que va girar enmig de la CG-1 pretenia anar a França

L’home, holandès de 58 anys, ha estat processat i té el permís retirat per conduir a Andorra; la seva assegurança es farà càrrec dels danys causats al motorista que va envestir

La moto accidentada, per terra. arxiu

El conductor de la furgoneta que va girar al bell mig de la carretera CG-1, a la sortida de Sant Julià en direcció a la frontera, pretenia anar cap a França. Va ser quan va veure un rètol que indicava que s’anava en direcció a Espanya que va girar de cop sense parar-se a pensar si en pocs metres hi havia una rotonda o no hi era. I tampoc va tenir en compte que la zona per on circulava, entre les rotondes del Sant Eloi i el River, hi havia quatre carrils, dos en cada sentit, i una doble contínua que els separava.

En tot cas, va ser en girar de cop , dissabte a primera hora de la tarda, que va envestir un motorista que, com la furgoneta, circulava en sentit sud. El noi es va estavellar contra el vehicle i es va fer lesions traumàtiques especialment en les extremitats, amb diverses fractures. El noi, resident de 26 anys, va haver de ser atès pel SUM damunt mateix de l’asfalt i traslladat posteriorment a l’hospital. Veient la gravetat de les lesions, tot i no témer per la seva vida, i comprovant la greu imprudència comesa, finalment es va detenir l’home.

Se’l va acusar d’un delicte contra la integritat física per imprudència greu, per les lesions causades al motorista, i un delicte contra la seguretat col·lectiva, per la conducció temerària. La Batllia ha processat l’home pels mateixos delictes i va procedir a alliberar-lo després d’assegurar-se que tenia el vehicle degudament assegurat i que la seva pòlissa es farà càrrec de les despeses i el perjudici causat al motociclista. També se li hauria indicat que en territori andorrà té suspès el permís de conduir.