Adjudicada per gairebé 500.000 euros la tercera fase d’obres de millora del refugi del Comapedrosa

El Govern ha invertit més d’un milió d’euros en treballs de reforma de l’equipament que busquen donar un major confort als usuaris i garantir l’eficiència energètica

Una imatge del refugi del Comapedrosa. ARXIU

El consell de ministre ha donat llum verda aquest dimecres a l’adjudicació de la fase 3 de les obres de millora i reforma del refugi guardat del Comapedrosa a Construccions Purroy per un import de 485.523,58 euros. Segons ha detallat el ministre portaveu, Guillem Casal, tenint en compte les fases 1 i 2 que ja s’han completat, en total l’executiu haurà invertit més d’un milió en aquesta infraestructura els darrers quatre anys per garantir un millor servei a tots els usuaris.

Casal ha detallat que la tercera fase de les obres contempla la reubicació dels lavabos situats actualment al soterrani a la primera planta de l’edifici i la millora de l’eficiència energètica, mitjançant un trasdossat aïllant a les parets interiors i aïllament del sostre. En les fases d’obra prèvies ja es va millorar el sistema fotovoltaic, es van canviar les finestres i es va impulsar la instal·lació de vàters secs a l’exterior del refugi.

El ministre ha destacat que l’executiu continua apostant per impulsar la xarxa de refugis guardats que permet donar la volta al país de forma sostenible i respectuosa amb el medi ambient. A més, aquest refugi situat al Parc Natural Comunal de les Valls del Comapedrosa, també és un punt d’informació sobre els paisatges, les zones humides i la biodiversitat.

Cal recordar que el refugi forma part de la ruta Coronallacs que uneix els 4 refugis guardats del país i que gràcies a la participació andorrana en un projecte europeu, actualment es disposa d'un espai web que permet millorar la connexió, la gestió de les reserves i allotjament i el coneixement de tots els refugis de muntanya guardats dels Pirineus, inclosos els andorrans.