Govern projecta un dèficit de 43 milions per al 2027 i preveu 10 milions de superàvit aquest 2026

Lladós presenta “un pressupost creixent” amb la majoria d’indicadors a l’alça i planificant que els ingressos arribin a 791 milions d’euros i les despeses ascendeixin fins als 834 milions

El ministre Ramon Lladós explicant els elements bàsics del pressupost per a l'any que ve.
El ministre Ramon Lladós explicant els elements bàsics del pressupost per a l'any que ve. Toni Solanelles

El pressupost de l’Estat per al 2027 preveu uns ingressos de poc més de 791 milions d’euros i unes despeses superiors als 834 milions. Un dèficit, vaja, de 43 milions d’euros. Una dada que no preocupa en excés el ministre de Finances, Ramon Lladós, que ha recordat que els darrers anys les previsions pressupostàries han contemplat sempre números vermells però s’ha acabat tancant amb superàvits. De fet, aquest 2026 és previsible que l’exercici tanqui amb uns 10 milions d’euros. 

En general, el que s’ha enviat cap al Consell General aquest matí és “un pressupost creixent” que reflecteix una majoria d’indicadors alcistes. Els ingressos que es preveuen creixen un 11%. Així ho ha explicat el ministre de Finances, Ramon Lladós, que ha assegurat que s’han elaborat uns comptes “sense estirar més el braç que la màniga i sense hipotecar les finances del país”. Alhora, “és un reflex del dinamisme de l’economia andorrana”, que el titular ministerial ha realçat.

El ministre Ramon Lladós i el síndic, Carles Ensenyat, simbolitzant l'entrada del pressupost.

Relacionat

El pressupost per al 2027 inicia el camí parlamentari: marxa enrere, també, per a la dissolució

Lladós també ha ressaltat que el projecte de pressupost s’ha tramitat enguany “unes cinc setmanes abans” del que sol ser habitual amb l’objectiu que “el pressupost pugui estar en vigor l’1 de gener”. El ministre ha destacat que els equips ministerials, i especialment els de Finances, han hagut de treballar de valent per poder tancar el pressupost un mes d’agost, fet que no és evident.

El ministre, que ha qualificat de “realista” la previsió comptable, també ha deixat clar que “no hi ha res que pugui sorprendre”, amb aportacions per a l’habitatge, per reforçar el poder adquisitiu o per continuar diversificant l’economia. Lladós ha remarcat que, segons el pressupost, hores d’ara s’està en el millor moment diversificador, amb moltes activitats que sumen. 

-seguirà ampliació-

Comentaris

Trending