Estupefacció davant la denúncia de les ràdios privades d’una competència deslleial que elles mateixes fomenten

Els grups radiofònics del Principat són els que remeten les grans cadenes estrangeres que l’URPA considera, ara que exigeixen ajuts públics, que els estan perjudicant

-
-
La denúncia de la Unió de Ràdios Privades d’Andorra (URPA) que són víctimes de la competència deslleial per part d’emissores estrangeres està causant una profunda estupefacció entre altres mitjans de comunicació o algunes institucions i l’administració, a qui el col·lectius de ràdios ha demanat subvencions per poder garantir la seva viabilitat, després de la caiguda d’anunciants que estan tenint arran de la crisi del coronavirus. La sorpresa estupefacte ve donada pel fet que són les empreses associades a l’URPA les que en gran mesura estan remeten les grans cadenes estrangeres que segons l’entitat reben suport públic dels seus respectius estats.

L’URPA fa referència a la competència deslleial d’emissores estrangeres que s’escolten al país quan aquesta competència, clarament, no és tal. Primer, perquè les emissions de servei públic que Andorra Telecom realitza des del Pic de Carroi corresponen a les emissores de ràdio d’RTVA i, a més a més, tres emissores del grup públic Radio France i tres emissores del grup d’RTVE. Les emissores públiques franceses i espanyoles no emeten continguts publicitaris i, per tant, no són competència deslleial per a les emissores de l’URPA. A més, des del centre emissor de Carroi, Andorra Telecom emet per qüestions històriques NRJ, l’emissora musical líder a França, que ja s’escoltava a Andorra abans de l’obertura d’emissores privades al país. Aquesta emissió és la genèrica del grup NRJ que s’emet via satèl·lit i no contempla cap desconnexió per al país. El grup NRJ no ven cap tipus de producte publicitari adreçat al país. 

Per tant, asseguren les fonts consultades, quan des de l’URPA es denuncia la “competència deslleial per part de la resta d’emissores estrangeres que s’escolten al país, ja que elles sí que tenen ajudes públiques per part dels governs dels seus països” fan referència a continguts radiofònics que les seves mateixes empreses remeten a través de les freqüències que van rebre en concessió fa més de 18 anys. La gran quantitat d’emissores estrangeres privades que se senten al país -des de RAC1 o RAC105 a Ràdio TeleTaxi o Europa FM, passant per la SER. la COPE, Los 40 o Cadena Dial, Flaix i Flaixbac- són responsabilitat de l’URPA.

En les desconnexions locals que fan, i fins i tot més enllà d’aquestes desconnexions, les ràdios locals del país insereixen publicitat. Alhora, caldria analitzar, diuen les fonts, si realment s’està complint el volum d’emissió de producció pròpia i d’emissió en català, que estipules les diverses normatives vigents al Principat a les quals les ràdios privades s’han de sotmetre. En tot cas, asseguren les fonts institucionals consultades, la denúncia feta per justificar una demanda de subvencions públiques “no té ni cap ni peus” i, a més a més, ve a ser una mena d’autodenúncia. Les emissores de la Generalitat de Catalunya que s’escolten al país s’emeten des de Valls de Valira, en territori català.

Comentaris (7)

Trending

Com la majoria de webs, utilitzem cookies (galetes), tant pròpies com de tercers, per a recopilar informació estadística de la vostra navegació i soferir-vos un servei personalitzat. Si continueu navegant, considerem que n'accepteu l'ús.