Otero defensa que la pujada de les quotes permetrà liquidar el deute pendent del camp de tir de Pal

El president de la Federació de Tir nega irregularitats en la gestió i reivindica la feina feta per la junta durant els darrers sis anys

L'assemblea de la federació de tir s'ha celebrat a la segona planta de La Llacuna en un ambient enrarit. M. E.

El president de la Federació Andorrana de Tir (FAT), Marc Otero, ha assegurat aquest divendres que l’increment de les quotes federatives que vol aprovar l’entitat permetrà liquidar en un termini de dos anys el deute pendent vinculat a les obres del camp de tir de Pal. Ho ha explicat minuts abans de l’inici de l’assemblea general celebrada a la segona planta del Centre Cultural de la Llacuna, marcada per la polèmica generada al voltant dels comptes de la federació i de la participació econòmica de l’ens en la construcció de la instal·lació.

Otero ha sortit al pas de les informacions publicades els darrers dies sobre un suposat deute superior als 100.000 euros derivat de les obres executades abans dels Jocs dels Petits Estats. Tot i admetre que la federació té compromisos econòmics pendents relacionats amb el projecte, ha defensat que l’assumpció d’una part dels costos respon a acords adoptats amb les diferents institucions implicades.

La federació de tir deu una part important del cost de les obres del camp de tir de Pal

Segons ha detallat, en el moment de desenvolupar el projecte es va pactar amb el Govern, el Comitè Olímpic Andorrà (COA) i el Comú de la Massana que la federació assumiria el cost de les màquines necessàries per a la pràctica del tir al plat, valorades en 72.000 euros, així com diverses actuacions complementàries considerades necessàries per al funcionament habitual de la instal·lació.

Entre aquestes millores ha citat “la connexió dels serveis, la instal·lació de lavabos i altres adequacions” que, segons ha explicat, podien no ser imprescindibles per a l’organització dels Jocs, però sí per garantir l’activitat diària dels tiradors. Otero també ha revelat que enguany la federació ha continuat invertint en la modernització de l’equipament amb la compra de noves màquines per ampliar l’oferta destinada als practicants de fossa olímpic i fossa universal.

DE 50 A 97,50 EUROS

Pel que fa al finançament d’aquestes obligacions, el president ha recordat que l’assemblea ja va aprovar fa uns mesos incrementar la quota federativa anual de 50 a 97,50 euros. “Al doblar les quotes amb la quantitat de socis que som, podem saldar aquest deute en dos anys”, ha afirmat. Otero ha remarcat que aquest augment respon precisament a la necessitat d’assumir les despeses derivades de les millores efectuades al camp de tir.

A més, l’assemblea també havia de debatre una actualització del preu de les sèries de tir, que passarien de cinc a sis euros després d’anys mantenint-se a un preu que, segons el president, estava per sota del cost real amb l’objectiu d'incentivar la recuperació de la modalitat de plat. Paral·lelament, la junta proposa introduir mesures per afavorir l’entrada de nous practicants. En aquest sentit, Otero ha avançat la voluntat que els federats menors de 21 anys només abonin una quota de 20 euros i quedin exempts de qualsevol matrícula. “El que necessitem és promocionar la base i l'única forma és ajudar-los des de baix”, ha defensat.

La federació de tir suspèn l’assemblea admetent que no ha donat prou marge per consultar els comptes

El dirigent federatiu també ha volgut referir-se a la polèmica generada al voltant dels comptes de l’entitat, després que la darrera assemblea hagués de ser ajornada perquè no s’havia respectat el termini legal per posar la documentació a disposició dels federats. Segons ha explicat, durant els darrers dies els socis interessats han pogut examinar tota la informació comptable en presència del tresorer, Joan Tomàs, de l'empresa responsable de la comptabilitat i dels responsables federatius. “Han pogut solucionar tots els seus dubtes i se'ls ha donat tota la informació que estableix la llei de comptabilitat”, ha assegurat Otero, que ha insistit que la federació ha actuat amb total transparència.

NO CONTEMPLA LA DESTITUCIÓ

Preguntat per les crítiques procedents d’una part dels federats i per la possibilitat que es plantegés la seva destitució, el president s’ha mostrat tranquil. “No em preocupa en absolut”, ha afirmat, reivindicant la feina desenvolupada per la junta directiva des del 2020. Otero ha recordat, a més, que una eventual petició de cessament no podia prosperar durant l’assemblea d'aquest divendres, ja que la Llei de l'esport estableix que qualsevol proposta d'aquesta naturalesa s’ha d'incorporar a l'ordre del dia amb una antelació mínima de vuit dies. Segons el president, els federats que vulguin impulsar aquesta iniciativa disposen dels mecanismes previstos legalment per fer-ho.

Segons Otero, els resultats obtinguts es reflecteixen en la construcció de noves instal·lacions, en el projecte de futur per crear un centre nacional de tir i en el reconeixement internacional aconseguit per la federació. En aquest sentit, ha destacat especialment l’entrada de la FAT com a membre de ple dret de l'European Shotgun Confederation l’octubre del 2025, una fita que considera clau per ampliar les oportunitats dels esportistes andorrans i reforçar la projecció internacional de la disciplina.

De totes maneres, tot i les explicacions del president, l’ambient continuava sent tens a l’inici de l’assemblea. De fet, segons la informació recollida fins on s’ha pogut pels mitjans presents, diversos integrants de la mateixa junta directiva han votat en contra de l’aprovació dels comptes del 2025, evidenciant que les discrepàncies internes continuen ben presents dins la federació.

Etiquetes: