Mònica Doria queda fora de la final de caiac a la Copa del Món de la Seu

La piragüista de la FACC ha acabat en la 21a posició a les sèries classificatòries, a menys de dos segons del tall per ser en la lluita per les medalles

Doria, frustrada aquest dissabte en les classificatòries de canoa. FACC

La palista andorrana Mònica Doria ha quedat eliminada en les sèries de canoa a la Copa del Món que s’està disputant a la localitat veïna de la Seu d’Urgell. La tricolor venia en un gran estat de forma després d’aconseguir ahir la medalla de bronze en caiac, però aquest dissabte un error al segon sector l’ha penalitzat en excés (107.62), quedant fora de la lluita per tornar a pujar al podi.  L’australiana Jessica Fox ha estat la vencedora (98.42).

Doria no ha comès cap penalització. Ha superat totes les portes de manera intacta en la seva modalitat més especial. Però s’ha encallat en una d’elles al segon tram, perdent un temps molt valuós que l’ha deixat fora d’una final plena de nivell.

L’andorrana ha superat el primer tram amb molta seguretat, fins i tot retallant -0.04 segons a la primera classificada, però ha estat en el segon i tercer sector quan ha vist com s’esfumaven les possibilitats de ser en la darrera cursa. En aquesta part de la prova, Doria ha perdut +8.08 segons i +8.51 segons, respectivament, que l’han col·locat en 21a posició (107.62), a menys de dos segons de les dotze primeres, que marcaven el tall per ser a la final. “Encara no hem acabat, ens juguem dues medalles amb el caiac cros, estarem al peu de canó i ho donarem tot”, ha assegurat la palista olímpica. La guanyadora de l’or ha estat la campiona olímpica, Jessica Fox (Austràlia), amb un temps de 98.42 segons. Ha estat acompanyada en el podi per l’espanyola Miren Lazkano i la txeca Martina Satkova.

Per la seva banda, Laura Pellicer, que tampoc ha superat les sèries, ha destacat que “hem d’estar molt contents per la navegació que estem fent més enllà de la posició final; aquest diumenge en caiac cross veurem com va perquè al final té un punt d’aleatori”. També cal destacar que aquest diumenge el jove de 14 anys Nil Checa s’estrenarà en la modalitat extrema en Copa del Món després del seu debut el passat divendres en la modalitat de caiac.