El futbol andorrà se suma al dol per Jesús de Miguel i farà un minut de silenci a tots els partits

L’Associació de Futbolistes Espanyols ha demanat a la Federació Espanyola, LaLiga i la UEFA la suspensió de tots els enfrontaments previstos fins al dia 9 per “circumstàncies excepcionals”

M

Comentaris

El logotip de la FAF.
El logotip de la FAF.

Escolta l'article ara…

0:00
0:00

La Federació Andorrana de Futbol (FAF) també se suma a les mostres de condol per la mort del futbolista del Tenerife Jesús de Miguel i malgrat que no atura cap competició sí que ha decidit fer un minut de silenci a tots els partits que es disputin aquesta setmana. De fet, a partir de demà es duran a terme els respectius minuts de silenci en els partits de la lliga de futbol sala entre la Massana i el Pas de la Casa i la UE Santa Coloma i el Ranger’s. D’altra banda, l’Associació de Futbolistes Espanyols (AFE) ha demanat formalment a la Federació Espanyola, LaLiga i la UEFA que suspengui les competicions d’àmbit estatal, així com tots els partits de competicions UEFA que es disputen a Espanya entre aquest dimarts i el dilluns 9 de novembre.

Concretament, des de la FAF s’ha detallat que es guardarà el minut de silenci “en senyal de dol i de respecte” en memòria del jugador del Tenerife en tots els partits de primera i segona divisió de futbol i futbol sala, així com en el partits de sènior femení que es disputin aquesta setmana. Això inclou també el partit de las selecció de futbol sala de divendres.

L’acció de la FAF s’afegeix a les que també es duen a terme a la lliga espanyola i als partits de competició europea que es disputen aquesta setmana. Tot i així, des de l’Associació de Futbolistes Espanyols s’ha demanat anar un pas més enllà. Tal com s’ha comunicat, la mort del futbolista suposa “un cop irreparable per a tota la família del futbol” i per això s’ha demanat formalment a la Federació Espanyola de Futbol, a LaLiga i a la UEFA, la suspensió de totes les competicions d’àmbit estatal així com tot els partits de competicions UEFA que es disputen a Espanya entre aquest dimarts i el pròxim dilluns 9 de novembre. Fins ara, però, des de la Federació Espanyola tan sols s’han anunciat tres dies de suspensió de competicions entre avui i dijous dia 5 de novembre, fet que només afecta els partits de Copa del Rei i de la Reina.

Segons han comunicat des de l’AFE, la petició de suspensió es fonamenta, entre altres disposicions, en els articles 3 i 158.1 del reglament de competicions de la RFEF, que contemplen la possibilitat de suspendre competicions i partits davant de “circumstàncies excepcionals”. Veient el trist desenllaç de la topada entre el porter de l’FC Andorra, Jesús Owono i Jesús de Miguel, asseguren que hi ha moments en què “el futbol s’ha d’aturar”.

En paral·lel, des de la Federació Espanyola s’ha comunicat que s’ha decidit ampliar a tres dies la suspensió de competicions de futbol arran de la mort del jugador del Tenerife, comptant des d’aquest dimarts i fins dijous dia 5. Així, es posposen els partits previstos de Copa del Rei i de Copa de la Reina que s’havien de disputar de primera i tercera eliminatòria, respectivament.

Comentaris

Trending