L’FC Andorra firma la seva millor ratxa a LaLiga: “És el moment de felicitar a tothom”

Els tricolors consoliden la seva millor dinàmica al futbol professional, s’estabilitzen a la zona mitjana amb set punts de marge sobre el descens i tornen a deixar la porteria a zero deu jornades després

El vestidor de l'FC Andorra, celebrant la victòria històrica contra l'Sporting.
El vestidor de l'FC Andorra, celebrant la victòria històrica contra l'Sporting. FCA

Hi ha moments de la temporada que serveixen per confirmar una tendència. L’FC Andorra travessa ara el seu millor tram del curs després d’encadenar tres victòries consecutives, una fita inèdita des que competeix al futbol professional. L’equip dirigit per Carles Manso se situa en la 12a posició i guanya aire respecte a la zona baixa -a set punts de l’Osca, amb una sensació creixent de solidesa competitiva.

Durant bona part de la temporada, el relat que envoltava l’Andorra era el d’un equip capaç de jugar bé però al qual li faltava traduir-ho en punts. Ara, en canvi, els resultats han començat a acompanyar una idea que el cos tècnic sempre ha defensat amb convicció. La victòria contra l’Sporting de Gijón ha confirmat aquest canvi d’inèrcia. No només perquè suma el tercer triomf consecutiu, sinó perquè consolida una dinàmica que permet mirar la classificació amb una mica més de calma.

Carles Manso ho va voler contextualitzar amb perspectiva. “És la primera vegada que el Futbol Club Andorra aconsegueix tres victòries consecutives al futbol professional”, recordava el tècnic, que aprofitava el moment per ampliar el mèrit més enllà del vestidor: “És el moment de felicitar totes les persones que estan involucrades en aquest projecte”.

La classificació també reflecteix aquest impuls. Amb set punts de marge sobre la zona de descens, l’Andorra respira amb una mica més de tranquil·litat. Encara queda camí per arribar als 50 punts que sovint marquen la permanència, però el context actual permet treballar amb més serenitat. “Treballar i millorar des de la victòria és molt més senzill que des de la derrota”, admetia l’entrenador.

El fred no va evitar que més de 2.000 espectadors emplenessin part de les grades d’Encamp.
El fred no va evitar que més de 2.000 espectadors emplenessin part de les grades d’Encamp.

Una de les dades que més satisfà el cos tècnic és la porteria a zero. El conjunt tricolor no aconseguia mantenir-la des del 20 de desembre, quan va superar el Deportivo de La Coruña a Encamp (1-0). Han passat deu jornades des d’aleshores, una seqüència en què l’equip sovint havia pagat cara qualsevol concessió. Per a Manso, aquesta millora defensiva també forma part del procés. L’entrenador defensa que el model de joc de l’Andorra -amb molts minuts a camp contrari i assumint riscos- pot exposar més l’equip, però també permet controlar millor els partits. “Contra més lluny defensem de la nostra porteria, més coses han de passar perquè l’equip rival et faci gol”, va explicar.

El tècnic també va destacar la capacitat del grup per adaptar-se a contextos diferents en aquestes tres últimes victòries. Davant rivals que pressionen alt, equips que busquen el cos a cos o blocs més replegats, l’Andorra ha trobat maneres diverses de competir. “Havíem de tenir paciència i donar variabilitat al nostre joc per estar preparats per tots els escenaris”, va remarcar. Aquest creixement també es reflecteix en la solidesa competitiva del grup. “L’equip està en un punt de maduresa que s’ha de destacar”, va afirmar Manso, convençut que l’Andorra comença a assemblar-se cada vegada més a la idea que l’staff tenia al cap a principi de temporada.

“ÉS EL NOSTRE JUGADOR NÚMERO DOTZE”

En aquest sentit, Manso també va voler posar el focus en el paper de l’afició en aquest tram de temporada. Manso va recordar que el suport de la graderia és clau per consolidar la fortalesa de l’equip a casa i va animar els seguidors a continuar acompanyant el projecte. “Quan anem a jugar fora ens trobem estadis plens i això genera contextos de partit diferents”, explicava. Per això, el tècnic tricolor va demanar que el públic continuï responent: “Ens han empentat en moments que realment ho necessitàvem. Tant de bo segueixin venint perquè nosaltres els necessitem molt”. L’objectiu, segons Manso, és que l’afició pugui gaudir d’un equip que manté la seva identitat i continuar compartint victòries: “Seguirem intentant donar-los aquestes alegries perquè la gent vingui contenta i pugui sortir encara més feliç amb els tres punts”.

La ratxa actual no canvia els objectius immediats, però sí el context. L’Andorra continua parlant de permanència i de sumar punts amb regularitat, però ho fa des d’una posició més estable. I, sobretot, des d’una inèrcia que fins ara no havia aconseguit sostenir al llarg de la temporada. Tres victòries seguides poden semblar només una dada. Però en una lliga tan exigent com la Segona Divisió, i amb el tram final de lliga assetjant sovint són també el millor indicador que un equip ha trobat el seu camí.

Comentaris (3)

Trending