Andorra i Reial Societat B estaven esperant que aparegués el sol a l’estadi d’Encamp per iniciar un partit clau que podia servir als dos equips per allunyar els llocs de descens. Els tricolors, després de la desfeta a Castelló, han optat per recuperar la defensa de quatre col·locant aquesta vegada a Molina juntament amb Èdgar González a l’eix, aquesta vegada amb Gael Alonso com a damnificat -Bomba fora de la convocatòria- i amb Álex Calvo al carril esquerre. No hi ha hagut novetats al mig del camp, però sí en una davantera on ha arrencat Jastin de titular després de la seva gran actuació la passada jornada en un dels extrems.
El partit ha arrencat d’allò més atractiu. Dos conjunts plens de joventut que han posat a prova la seva valentia amb atacs directes, amb els de Carles Manso donant el primer avís a la porteria contrària. Ha estat en una acció dins l’àrea en què Lautaro ha rematat al primer pal, però topant amb Arana a la porteria. El filial de la Reial ha respòs ràpidament, i amb més fortuna que no pas els andorrans. Una bona passada filtrada dins l’àrea d’Aguirre que ha desencaixat la defensa ha servit perquè Gorosabel pogués treure’s un xut potent i doblar les mans a Yaako, que poc ha pogut fer-hi per evitar el 0-1.

Quan s’ha vist per darrere en el marcador, l’Andorra ha tornat a treure les urpes. I ha estat en una gran acció individual d’un dels jugadors més en forma, un Jastin que ha rebut en banda, s’ha orientat la pilota cap a dins i ha batut la porteria donostiarra amb un xut al primer pal. Tornaven les taules al marcador i s’igualava la contesa. El gol ha esperonat els locals per fer-se amb el domini de la possessió, tancant als d’Ansotegi en camp contrari.
I podrien haver-se avançat en dues ocasions abans del descans. Primer en una bona acció de l’atac en què Lautaro ha tornar a disparar al ninot i Álvaro Martín no ha pogut aprofitar-ne el rebot, després en un gran xut llunyà de Yeray que ha fregat el travesser des de tres quarts de camp. No ha estat així, i fins i tot ha calgut defensar alguna centrada perillosa en què Yaako ha estat hàbil aturant el remat de Carrera, en previ fora de joc.
L’Andorra ha apujat les línies i ha endarrerit als donostiarres al seu propi camp en un inici de la segona meitat marcat per les interrupcions, que han provocat diverses amonestacions de l’àrbitre. La Reial ha pogut agafar aire i ho ha intentat amb una ocasió clara d’Astiazaran, que ha enviat la pilota als núvols. Mentrestant, els primers canvis han estat de Manso: han entrat Martí Vilà i Marc Domènech com a canvis naturals de Calvo i Álvaro Martín per dinamitzar un atac que s’havia estancat per minuts.

Però els de Manso s’han refet i han començat a encadenar ocasions clares. En una bona jugada col·lectiva pel costat dret, Yeray ha posat una bona passada a l’espai per Lautaro, a camp obert, que el davanter gallec ha desaprofitat altra vegada picant la pilota a Arana però trobant-se amb el lateral de la porteria. I Yeray també ha aprofitat l’avantatge minuts després, però ha acabat acomodant-se la pilota i provant un xut al pal llarg que ha aturat el porter del filial basc, molt atent davant la mala col·locació de la defensa d’Ansotegi.
Amb l’equip bolcat, Jastin també ha disposat de l’enèsima ocasió al pal curt, però ha sortit fora. Llavors s’ha tornat a moure la banqueta andorrana, amb el debut del nouvingut Marc Cardona com a tricolor per Lautaro, i l’entrada d’un Le Normand que ha dotat de cames fresques el mig del camp. El mateix Cardona no ha estat afortunat en el seu primer remat després d’una bona internada de Jastin. I Yeray no ha pogut arribar-hi al segon pal.
La Reial també ha posat la por al cos a l’àrea tricolor amb una passada enrere que no ha trobat a ningú, i ha acabat movent la banqueta amb la participació de Mariezkurrena, Adjabeng i Garro. S’estaven salvant els d’Ansotegi, que a sobre han pogut aprofitar la primera que han disposat en el que ha estat el cop més dur per a l’Andorra. Una obertura a banda d’Adjabeng ha servit perquè Carrera encarés la porteria i aconseguís batre a Yaako pel primer pal per tornar a avançar el seu equip (1-2). Aquesta vegada no ha estat afortunat l’hongarès, tot i rebre les rematades de ben a prop.

Això ha provocat l’últim canvi a cada costat. Ha entrat un Minsu cada cop amb menys minuts -l’última bala a esgotar-, i també Oleaga i Eceizabarrena pels bascos. Llavors han arribat les presses tricolors amb un joc directe que tampoc ha estat el més efectiu. El que tocava era aprofitar les ocasions clares, no córrer als darrers minuts. I el filial de la Reial, en canvi, ha jugat les seves opcions per aturar el partit i encaminar-se cap a la victòria. De fet, gairebé no han disposat de cap ocasió clara els andorrans a la recta final. Només un xut que ha tret els colors a la graderia de Le Normand ha apropat la pilota a porteria.
S’han afegit cinc minuts i ha estat en l’última jugada de partit quan l’Andorra l’ha tingut. En una centrada de Carrique que ha pentinat altra vegada Le Normand al segon pal, però que ha acabat sortint pel segon pal abans que l’àrbitre xiulés el final. En acabar, xiulada de l’afició d’Encamp per mostrar el seu descontent amb un equip que s’encamina cap a la zona baixa.
FITXA TÈCNICA
FC Andorra (1): Yaako; Carrique, Èdgar, Molina, Álex Calvo (Martí Vilà, 55’); Akman (Minsu, 80’), Villahermosa (Le Normand, 68’), Álvaro Martín (Marc Domènech, 55’); Yeray, Jastin i Lautaro (Marc Cardona, 68’). Entrenador: Carles Manso
Reial Societat B (2): Arana; Dadie (Garro, 73’), Beitia, Kita, Balda; Aguirre, Carbonell (Oleaga, 81’), Gorosabel (Eceizabarrena, 81’), Astiazaran (Mariezkurrena, 71’); Marchal (Adjabeng, 71’) i Carrera. Entrenador: Jon Ansotegi
Gols: 0-1 Gorosabel (9’), 1-1 Jastin (16’), 1-2 Carrera (76’).
Targetes: L’àrbitre andalús José Antonio Sánchez. Ha mostrat grogues a Yeray (49’), Álvaro Martín (52’), Akman (74’), Martí Vilà (86’), Minsu (89’) per part de l’FC Andorra. També a Beitia (2’), Dadie (44’), Aguirre (48’), Balda (85’) per part de la Reial Societat B.
Incidències: Partit disputat davant 1.542 espectadors al Nou Estadi de la FAF (Encamp).







Comentaris (1)