Segons el calendari aprovat per la FIS, dissabte es disputarà la prova de gegant i diumenge la d’eslàlom, dues disciplines tècniques que tornaran a portar les millors esquiadores del món al Principat. Serà la setena vegada que Andorra acull una Copa del Món, després de les edicions del 2012, 2016, 2019, 2023, 2025 i la temporada passada. En el cas concret de la pista Avet, serà la cinquena vegada que rep competicions del màxim nivell mundial.
Des de la Federació Andorrana d’Esquí (FAE), el CEO, Carles Visa, ha celebrat la inclusió d’Andorra al calendari internacional. “Tot i que inicialment no hi érem, calia esperar aquesta reunió de primavera, i ja tornem a estar dins”, ha afirmat. Visa considera que la cita pot esdevenir “un molt bon objectiu” per a esquiadores andorranes com Carla Mijares, Íria Medina o Clàudia Garcia.
En la mateixa línia, el CEO del Comitè Organitzador de la Copa del Món, David Hidalgo, ha valorat la “consolidació de Soldeu i Andorra com una seu gairebé permanent de la Copa del Món”. Segons Hidalgo, la continuïtat al calendari és “fruit de molts anys de feina i d’haver-nos guanyat el respecte de corredors, tècnics, mitjans de comunicació i públic”. També ha remarcat que Andorra s’ha convertit en una de les seus “més ben valorades” dins d’un circuit “molt competitiu”.
Paral·lelament, també s’ha confirmat la celebració del Trofeu Borrufa, que tindrà lloc del 18 al 21 de gener del 2027 al sector d’Ordino-Arcalís. La competició internacional infantil avança una setmana respecte a les darreres edicions.







Comentaris