L’Andorra busca sacsejar-se la “psicosi” a pilota aturada en el debut a la Copa del Rei

Manso admet que l’equip afronta amb massa temor aquestes accions després dels últims gols encaixats i veu el duel contra el Varea, equip de Tercera Federció, com una oportunitat per començar a corregir-ho

Una acció a pilota aturada. FC Andorra

La Copa del Rei arriba per a l’FC Andorra com una oportunitat per recuperar sensacions després de dues derrotes consecutives i començar a corregir un dels problemes que més l’estan penalitzant. Els tricolors visitaran aquest dijous (20 hores) el Varea, conjunt de Tercera Federació, després que Carles Manso hagi admès que el vestidor ha rebut “un toc de tensió” arran del 2-3 contra el Burgos i que les accions a pilota aturada han acabat generant una mena de “psicosi” dins l’equip. Superar la primera eliminatòria és l’objectiu immediat, però el duel també servirà per comprovar si l’Andorra és capaç de començar a tancar una fragilitat que li està costant massa punts.

“Sembla que ens entra com una psicosi en el moment en què tenim una pilota aturada”, ha admès el tècnic. En aquest sentit, Manso ha explicat que aquesta sensació s’ha instal·lat en el grup fins al punt que, davant una falta o un córner, sembla que l’equip ja estigui a prop d’encaixar. Una dinàmica que vol tallar perquè els tricolors ja han demostrat en altres moments que són capaços de defensar bé aquestes situacions.

Les xifres expliquen bona part de la preocupació. Després de la sisena jornada, l’Andorra ha encaixat set gols a la Segona Divisió i només un ha arribat en una acció de joc dinàmic. “Sabem quin és el punt que hem de millorar ara mateix, que ens està restant o ens està evitant guanyar partits”, ha assenyalat Manso.

“Sembla que ens entra com una psicosi en el moment en què tenim una pilota aturada”, afirma Manso

El tècnic ha assegurat que aquesta és probablement la temporada en què més temps està dedicant el cos tècnic a la pilota aturada, especialment durant les setmanes llargues. La derrota contra el Burgos, però, els ha portat a replantejar també la manera d’afrontar aquestes accions.

“Potser nosaltres no estem acabant de traslladar quina és la importància que té”, ha reconegut Manso. El tècnic ha posat com a exemple les hores que el cos tècnic dedica habitualment a preparar la pressió o a analitzar els punts febles dels rivals i ha admès que les accions d’estratègia han de guanyar pes també en aquesta preparació. No només es tracta de treballar-les més sobre la gespa, sinó que els jugadors siguin conscients del pes que poden tenir en un partit.

En tot cas, Manso ha recordat que la pilota aturada representa una part molt important dels gols que es marquen a Segona Divisió i ha insistit que l’Andorra no pot continuar tractant-la com un aspecte secundari. “És un tema que hem de tancar ja, perquè si no serà molt difícil anar pujant”, ha advertit.

Manso: “Ara mateix, a nivell competitiu, no estem preparats per a més”

La visita al Varea serà la primera oportunitat per comprovar si el missatge cala. Manso ha definit el partit com “una altra prova de foc” en aquest sentit i ha evitat qualsevol relaxació per la diferència de categoria. “No parlem de categories, parlem d’intencions”, ha deixat clar.

El conjunt riojà competeix al grup 6 de Tercera Federació i arriba a l’eliminatòria tercer classificat, sense haver perdut després de vuit jornades i amb només tres gols encaixats. Manso ha destacat especialment el joc directe i les centrades laterals del rival, un escenari que tornarà a exigir màxima concentració defensiva als tricolors. “Qualsevol rival està molt ben entrenat i el futbol ara mateix està molt igualat”, ha advertit el tècnic. ro.

RATTI, SOTA PALS

La proximitat entre el partit de dilluns contra el Burgos, la Copa i la visita de diumenge a Tenerife podria convidar a pensar en moltes rotacions, però Manso no ha volgut plantejar el duel en aquests termes. “Al final, el que més interessa, més enllà de les rotacions, és guanyar el partit”.

Un dels canvis podria arribar sota pals. Nico Ratti té molts números de ser titular davant el Varea. Manso ha explicat que encara no hi ha una decisió definitiva. “És probable que al final li donem l’oportunitat a ell. Creiem que, tant per trajectòria com pel dia a dia, s’ho mereix”, ha indicat.

Sobre l'estat de Bomba, Manso ha explicat que el jugador ja s’ha reincorporat al grup, tot i que encara arrossega alguna molèstia. “Demà necessitem tenir-lo, recuperar-lo i donar-li minuts per veure si podem disposar de la seva qualitat a Tenerife i a la Lliga”, ha assenyalat.

ALINEACIONS PROBABLES

CD Varea: Daniel Encinas; Rodrigo Esteban, Diego Bartolomé, Juan Herreros, Iván Oliva; Andrés González, Imanol Sarriegui, Iker García; Sergio Cordovín, Oumar Koné i Sergio Díaz. Entrenador: Adrián Gallego.  

FC Andorra: Nico Ratti; Carrique, Diego Alende, Spatz, Martí Vilà; Molina, Marc Domènech, Akman; Sidibé, Hugo López i Jordi Cano. Entrenador: Carles Manso.

Estadi: Las Gaunas (Logronyo).

Etiquetes: