FEDA tanca una etapa: Albert Moles marxa a finals de març i el rellevarà Sílvia Calvó

Govern ha oficialitzat la sortida del fins ara director de la companyia, que havia allargat la seva estada al càrrec més enllà de l’edat de jubilació per embastar projectes estratègics, i el nom de la seva substituta: l’ex ministra de Medi Ambient i actualment cap de gabinet de Xavier Espot

T.S. / G.P.

Calvó i Moles, durant una roda de premsa conjunta ara fa uns anys. SFGA

FEDA canvia de director. El fins ara màxim responsable de la companyia, Albert Moles, deixarà el càrrec a finals del primer trimestre del 2026. D’aquesta forma, posa fi a una etapa de 19 anys al capdavant de la societat, a la qual va començar a treballar, però, molt abans, el 1988. Moles, de fet, s’hauria d’haver jubilat fa uns mesos, quan va complir els 65, però va acceptar la petició de Govern d’allargar el mandat per embastar projectes claus per al futur com ara la nova línia elèctrica amb Espanya o el parc eòlic del Maià. El seu relleu serà Sílvia Calvó, ex ministra de Medi Ambient i actualment cap de gabinet del cap de l’executiu, Xavier Espot.

Moles tanca així la seva etapa a FEDA, on ha treballat 37 anys. Hi va entrar amb la seva creació, el 1988 i ja llavors com a director d’Enginyeria. El 1986, el llavors màxim responsable de la parapública, Ramon Cereza, va fer el salt al Servei Andorrà d’Atenció Sanitària. Llavors, Albert Pintat el va nomenar director, càrrec que ha ostentat des de llavors. Per tant, dinou anys.

Moles ha arribat aquest 2025 a l’edat de jubilació. Tot i això, des del Govern se li va demanar si podia allargar un temps més, un màxim d’un any, la seva estada a la companyia. S’entenia que havia d’acabar d’embastar projectes que es consideren estratègics com el parc del Maià o la nova connexió elèctrica amb Espanya. Sobre aquest darrer, cal recordar, s’han tancat ja els acords internacionals necessaris per poder-lo tirar endavant a partir d’aquest 2026.

FEDA dona per gairebé tancats els acords que han de permetre impulsar la nova línia amb Espanya

Al mateix temps que s’ha oficialitzat la sortida de Moles, també s’ha fet públic el seu relleu. Serà un nom que sortia a les travesses i que, de fet, coneix bé la companyia, ja que hi ha treballat estretament. L’elegida és Sílvia Calvó, que actualment és la cap de gabinet d’Espot, després d’una legislatura com a ministra de Medi Ambient.

Calvó no assumirà encara la direcció general de FEDA. Primer el cap de Govern, Xavier Espot, haurà de triar el seu successor o successora com a cap de gabinet. Una vegada elegeixi la persona que ha d’agafar el recanvi de l’exministra com a braç dret, hi haurà unes setmanes de traspàs i a final de gener o principi de febrer Calvó s’integrarà a la direcció general. Durant un parell de mesos compartirà tasca amb Albert Moles, que en principi es mantindrà en el càrrec fins al 31 de març. La nova directora general assumirà plenament el càrrec a tots els efectes a primers d’abril. Durant el període amb tots dos ja a FEDA, el salari de director general es dividirà, segons ha explicat el portaveu de l’executiu, Guillem Casal.

Des de Govern s’ha volgut defensar que el perfil de Çalvó és idoni per posar-se al capdavant de l’energètica. Així, el també ministre de Medi Ambient ha recordat “la llarga trajectòria al servei públic i el seu coneixement del sector” i de la mateixa societat, el consell d’administració de la qual va presidir durant vuit anys. A banda, ha remarcat que l’actual cap de gabinet va tenir, com a ministra, “un rol clau en la transició energètica” i impulsora de la Llei d’Impuls de la transició energètica i el canvi climàtic, així com del pla d’infraestructures energètiques. Al llarg d’aquells anys (2015-2023), es van crear les dues filials de la companyia: Ecoterm i Solucions.

Etiquetes: