Govern apujarà al juliol el salari mínim per fer front al creixement de la inflació

Espot anuncia la mesura, que es farà “sense esperar a principis de l’any vinent” , quan hi haurà un altre increment, i que persegueix l’objectiu de “pal·liar l’increment del cost de la vida del darrer semestre”

Xavier Espot, anant cap al faristol. SERGI PÉREZ / CONSELL GENERAL

El Govern apujarà ja al juliol el salari mínim. L’objectiu, segons ha explicat el cap de l’executiu, Xavier Espot, durant el Debat d’Orientació Política, és garantir que “cap treballador vegi reduïda la seva capacitat adquisitiva”. El mandatari no ha aclarit quin serà al percentatge d’increment, però ha defensat que l’acció s’emmarca en l’acció engegada des de fa anys, tot recordant que, des del 2019, el sou base ha passat de 1.050 euros mensuals a 1.525,33. Un 45% més, molt per sobre de la inflació registrada durant aquest període.

Espot, que afronta el seu darrer Debat d’Orientació, ha defensat, justament, que el seu executiu ha treballat per preservar el poder adquisitiu de la ciutadania. “Volem garantir que l’encariment del cost de la vida no recaigui únicament sobre els ciutadans i reforçar la cohesió social”, ha indicat. Així, ha remarcat que el salari mínim ja se situa des d’inicis d’any en 1.525,33 euros mensuals. I, ara, pujarà novament.

Tal com vam fer durant la crisi energètica procedirem a una nova revisió del salari mínim durant el mes de juliol”, ha avançat. Així, es farà “sense esperar a principi de l’any vinent”. L’objectiu? “Pal·liar l’increment del cost de la vida que ha tingut lloc durant aquest darrer semestre”, ha explicat.

La nostra voluntat és clara: que cap treballador vegi reduïda la seva capacitat adquisitiva com a conseqüència de la inflació”, ha manifestat. En aquest sentit, ha defensat que la mesura no només beneficiarà els treballadors amb sous més baixos sinó també “a famílies que depenen de prestacions socials que hi estan vinculades com les pensions de solidaritat per discapacitat o les de la gent gran”.

Espot no ha posat sobre la taula xifres concretes de fins a on s’anirà amb aquest nou increment. Segons ha explicat posteriorment als periodistes, els detalls s’acabaran de perfilar entre aquesta setmana i la vinent. “La idea, com vam fer durant la crisi energètica, és fer dos salts en un any, en lloc d’un, i per tant atansar-nos com més aviat millor al 60% del sou mitjà”, ha indicat.

Per tant, un fet important és que aquesta pujada no suposarà pas avançar la que es farà de cara a l’any vinent. Serà una altra. Per tant, i així ho ha confirmat Espot, amb l’arribada del 2027, Govern també validarà un altre increment.