El Govern augmenta un 14,5% l’import de les subvencions destinades a la protecció patrimonial

Per al període 2025, s’han adjudicat ajuts per una xifra total de 225.452 euros; enguany, s’ha donat suport econòmic a set projectes: cinc de millora i intervenció de béns immobles i dos de restauració i conservació de béns mobles

Comentaris

La ministra de Cultura, Joventut i Esports, Mònica Bonell.
La ministra de Cultura, Joventut i Esports, Mònica Bonell. SERGI PÉREZ / CONSELL GENERAL

El Consell de Ministres ha aprovat avui l’adjudicació de les subvencions destinades a implantar mesures de conservació integrada, conservació i restauració, manteniment i millora del patrimoni cultural, per al període 2025, per un import total de 225.452 euros. El total de les subvencions atorgades enguany és un 14,5% superior a l’aportat l’any passat, que va ser de 192.776 euros.

Tal com ha informat el portaveu del Govern, Guillem Casal, s’han atorgat subvencions a un total de set projectes: cinc per a millores i intervencions en béns immobles i dues per a accions de restauració i conservació en béns mobles. En aquest sentit, els béns immobles que han rebut ajut a intervencions de conservació i restauració patrimonial són la fase 1 de la rehabilitació integral de cal Piedro de Ransol (88.127,89 euros); la fase 2 de rehabilitació integral de cal Llarg, a Prats (22.448,24 euros); la rehabilitació i canvi d’ús de l’era i la cort de cal Rauquet de Ransol (10.664,03 euros); la rehabilitació del mallador i el galliner de cal Som de Canillo (43.536,18 euros); i la rehabilitació i canvi d’ús de l’era i l’ereta de cal Nicolau de Pal (48.698,68 euros).

Pel que fa als béns mobles, els projectes que han rebut ajut a intervencions de conservació i restauració patrimonial són l’inventari dels béns mobles de la casa i l’era de Cal Call de Prats (9.522,21 euros); i la restauració d’una ventadora i un armari procedent de la casa Xixarró de Canillo, (2.455,03 euros).

L’objectiu de les subvencions –ha apuntat Casal– és “fomentar les polítiques de conservació i de restauració del patrimoni cultural” i aquest comès concerneix, majoritàriament, obres de restauració i de rehabilitació de béns immobles, béns mobles, accions d’implantació de sistemes de descripció i de gestió de fons documentals, de conservació i restauració del patrimoni documental i de conservació i difusió del patrimoni immaterial.

Etiquetes

Comentaris (3)

Trending