FEDA Cultura tanca el 2025 amb 9.122 assistents, el segon millor registre històric

El camí hidroelèctric d’Engolasters assoleix un nou rècord amb 2.590 participants, mentre que el MW Museu de l’Electricitat concentra la major part de les visites anuals

Comentaris

Imatge d’una de les visites al camí hidroelèctric d’Engolasters.
Imatge d’una de les visites al camí hidroelèctric d’Engolasters. FEDA Cultura

FEDA Cultura ha registrat un total de 9.122 assistents durant el 2025 a través de les activitats i visites organitzades al MW Museu de l’Electricitat, al camí hidroelèctric d’Engolasters i als centres escolars. Tot i que la xifra representa una davallada del 12,4% respecte al 2024, quan es van assolir 10.410 participants, el balanç consolida el 2025 com el segon millor any de la sèrie històrica.

El MW Museu de l’Electricitat ha concentrat la major part de les visites, amb 5.574 assistents. Al llarg de l’any, el públic ha pogut visitar l’exposició permanent i dues mostres temporals: ‘Una mirada sostenible’, amb les fotografies guanyadores del segon concurs fotogràfic de FEDA, i ‘Carbó vegetal: l’or negre dels pobres’, del fotògraf Pascal Maitre. Aquestes propostes s’han complementat amb activitats divulgatives centrades en la història de l’electricitat i el paper de les energies renovables a Andorra.

El camí hidroelèctric d’Engolasters ha assolit un nou rècord d’assistència, amb 2.590 participants, un increment del 9% respecte a l’any anterior. Aquest augment s’ha vist impulsat principalment per la participació d’esplais, les activitats de les Nits d’Estiu i les iniciatives organitzades pel comú d’Escaldes-Engordany.

Durant el 2025, les activitats educatives adreçades a escolars han arribat a 2.805 participants, repartits entre el MW Museu d’Electricitat (1.463), el camí hidroelèctric (284) i els centres escolars (958), fet que evidencia l’interès creixent de l’alumnat per la història i la cultura de l’energia.

Al llarg de l’any s’han organitzat 57 activitats, que han sumat 1.782 assistents, incloent-hi visites comentades, jornades de portes obertes, les Nits d’Estiu i tallers familiars. Dins d’aquest àmbit, vuit tallers familiars han reunit 171 participants amb propostes creatives relacionades amb els circuits elèctrics, les manualitats amb materials reciclats i les exposicions temporals.

De cara al futur, el 2025 ha estat també l’any en què s’ha tancat el projecte de reforma museogràfica del MW Museu de l’Electricitat, prevista inicialment per a aquest exercici. El 2026 marcarà l’inici de la transformació del museu, amb una millora integral de l’accessibilitat i de les instal·lacions, un procés que comportarà el tancament temporal de l’edifici.

Tot i això, FEDA Cultura mantindrà la seva activitat al territori mitjançant propostes al Camí hidroelèctric d’Engolasters, activitats als centres escolars i accions en altres espais, amb l’objectiu de continuar promovent la divulgació de la història, la cultura i la sostenibilitat.

Etiquetes

Comentaris

Trending