Electrojazz de Truffaz per inaugurar un festival que incrementa un 76% els abonaments venuts

(AMB VÍDEO) El trompetista suís enceta una 41a edició del certamen, que Gili destaca que intenta apropar el gènere a tothom amb preus assequibles i una oferta variada, dirigint-se en català al públic

Un instant del concert d'Erik Truffaz.
Un instant del concert d'Erik Truffaz. M. P.

El Festival de Jazz d’Escaldes-Engordany ha començat a mig gas pel que fa el públic. No serà que l’oferta que hi havia a sobre de l’escenari del Prat del Roure no fos prou atractiva. Com deia la cònsol major, Rosa Gili, en el discurs inaugural, el festival presenta una vegada més una “programació de luxe”, i ha recaigut en el trompetista suís Erik Truffaz fer sonar les primeres notes en una sala que ha omplert poc més de la meitat de l’aforament. Amb tot, Gili destacava abans de començar que mica en mica la cita, recuperada el 2022 després de 18 anys d’aturada, “es va consolidant”. Un bon exemple, l’increment del 76% en el nombre d’abonaments venuts fins poc abans del primer concert.

“Bona nit. Estem molt contents de tocar per vosaltres a Andorra”, ha expressat en català Truffaz després de la primera peça musical de la nit, fet que ha arrencat els aplaudiments del públic. Ajudat d’unes notes en un paper, ha fet també la presentació dels dos músics que l’han acompanyat aquesta nit en l’idioma oficial: Lola Bastard a la veu i Michael Stroudinsky al teclat. Ja en francès ha explicat al públic el canvi de format del concert a causa de la lesió del pianista Alexis Anérilles. Tot i així, l’electrojazz que el defineix ha posat ritme des del minut u a la sala del Prat del Roure que sabia greu veure mig buida.

Amb tot, la cònsol destacava abans de començar que el festival s’inicia amb “la mateixa il·lusió de sempre” tot i que la pluja ha fet la guitza i ha obligat a suspendre el concert de Haizea Martiartu Quartet a la plaça Coprínceps. Amb tot, la formació se la podrà al vestíbul del Prat del Roure veure un cop acabat el concert de Truffaz en el marc de les jam sessions.

 

La consolidació de la cita, però, l’ha exemplificat amb l’increment del 76% del nombre d’abonaments venuts a dia d’avui. L’any passat n’eren 104 i enguany 183. A més, pel concert d’aquest divendres del cap de cartell, Marcus Miller, ja s’han venut un 80% de les pràcticament 700 localitats disponibles, igual que per l’actuació de Michel Camilo & Tomatito. El concert de Cécile McLorin, de moment, al 50%.

Gili ha reivindicat la voluntat d’anar incorporant gent, fins i tot els que d’entrada no els agradava el jazz, i ha destacat l’aposta per acostar el gènere a tots els públics amb “preus assequibles i una oferta variada”.

Finalment, ha remarcat algunes de les novetats, com l’ampliació de la zona gastronòmica a l’exterior del Prat del Roure i l’escenari instal·lat al vestíbul per a l’Andorra Jam. Tot plegat permet apostar “per la cultura, per la parròquia i pel país”.

Comentaris

Trending