No és que facin cap celebració especial per l’aniversari, però l’esbart és viu i vol demostrar que també són patrimoni de la parròquia. Amb aquesta premissa els responsables de l’entitat fa mesos que treballen per fer realitat un any més el festival de festa major, que tindrà lloc el proper dissabte. El públic que s’acosti al Prat del Roure podrà gaudir de set danses diferents entre les quals destaca una adaptació del ball de Santa Anna, batejat com ‘El dia de Santa Anna’.
Tal com ha explicat el president de l’entitat, Manel Rodríguez, el nou ball no substituirà el tradicional, però en canvi sí que servirà perquè l’esbart el pugui ‘exportar’, és a dir, que serà una dansa pròpia i única que podran mostrar en les ballades que fan fora del país. La música és de Lluís Cartes i incorpora també un poema d’Anna Garcia, que també hi posa la veu. Un petit homenatge a una dansa de la qual es té constància que es ballava des de principis del 1900.
Per a l’ocasió també s’ha preparat una càpsula audiovisual, amb membres de l’esbart dansant en diferents punts emblemàtics de la parròquia a més d’imatges històriques i una mostra de la feina que hi ha darrera de cada ballada.
El festival porta per títol ‘Un batec que dansa’, que dona continuïtat a ‘Un cor que balla’, que va ser el nom amb què es va batejar l’actuació de les seccions infantils. “I en 75 anys hem donat molts batecs”, destaca Rodríguez. I més que n’hi haurà si es té en compte que l’estat de salut actual de l’entitat també és d’allò més bo. Són uns 120 membres, entre dansaires, membres de la junta i tota la resta de gent que col·labora ocupant-se del vestuari i de la resta de detalls perquè l’entitat funcioni, i el president també explica que hi ha relleu assegurat.