Les tempestes malmeten explotacions de tabac a Fontaneda, Sispony, Aixovall i Auvinyà

Les plantes presenten en la majoria de casos forats per les pedres que van caure, especialment gruixudes a la parròquia laurediana, i també algunes afectacions per les ventades

Plantes de tabac amb danys a Sispony.
Plantes de tabac amb danys a Sispony.

Escolta l'article ara…

0:00
0:00

Les tempestes que van afectar dijous el Principat han provocat afectacions en algunes plantacions de tabac. Ha estat, s’indica des del sector agrari, “irregular”, però, certament, alguna explotació va rebre de valent, a l’espera d’acabar d’avaluar els danys. Un dels punts on més mal va bé la tamborinada, i especialment la granissada que va caure a diferents punts del territori, ha estat a Sispony. També hi ha collites malmeses a Aixovall i Auvinyà.

Certament, la línia de tempestes que va travessar el país, va venir acompanyada, en algun moment, de pedra. En alguns llocs, com ara Sant Julià, amb una dimensió ja considerable. En altres, més petita, però igualment va acabar fent mal a algunes plantacions.

Un dels punts més afectats va ser Sispony. Un cop passat el temporal, els pagesos van poder comprovar que hi havia força plantes amb forats i, d’altres, que també havien patit danys per culpa de les fortes ventades que van acompanyar les tempestes.

Fonts del sector també apunten que Sant Julià va ser l’altra parròquia amb afectacions importants. Han patit efectes de la pedregada explotacions tant d’Auvinyà com d’Aixovall. I, especialment, a Fontaneda. Les fonts consultades apunten que “ha fet molt de mal i la pedra ha caigut molt grossa”.

Ara bé, encara caldrà esperar uns dies per tenir el mapa complet de les conseqüències que les tempestes han tingut sobre el sector. En concret, set. És el temps que tenen els pagesos per fer davant les asseguradores corresponents les declaracions de danys.

Comentaris

Trending