L’hotel social d’Aixovall es posarà en marxa el cap de setmana de Tot Sants amb uns vint usuaris

Les primeres revisions tècniques del comú de Sant Julià i de responsables d’Afers Socials han estat satisfactòries però la Creu Roja no sol·licitarà els permisos d’obertura fins que no rebi formalment l’obra, que serà en els propers dies

L'antic Hotel Peralba ja rehabilitat com a L'Arca d'Aixovall. M. P.

L’hotel social L’Arca d’Aixovall podria rebre els primers usuaris el cap de setmana de Tot Sants. El nou dispositiu de la Creu Roja es posarà en marxa amb una vintena d’usuaris, és a dir, més o menys la meitat de la capacitat màxima prevista, i ho farà amb totes les garanties tècniques necessàries. Per això s’està retardant una mica, encara que res d’anormal en intervencions d’aquesta naturalesa segons fonts coneixedores del projecte. Entre aquest dijous i dilluns de la setmana que ve s’ha d’acabar de definir l’entrada en funcionament de l’equipament.

L’antic Hotel Peralba està acabant d’adequar-se a la nova realitat i funcionalitat. L’obra major està del tot acabada però cal afinar alguns detalls i polir algunes qüestions menors però essencials. Temes de naturalesa elèctrica o l’ajustament de l’ascensor, per exemple, són elements que s’han de resoldre en les properes hores o dies abans no entrin els propers ocupants al nou dispositiu. Com han recordat fonts properes a la Creu Roja Andorrana, “de necessitat n’hi ha” i, per tant, es demorarà el mínim possible l’entrada en servei de l’equipament, que disposa de 36 habitacions o apartaments. 

Segons les fonts consultades, les primeres revisions efectuades al nou hotel, denominat L’Arca d’Aixovall, tant per part de tècnics del comú de Sant Julià de Lòria com per part d’Afers Socials han estat molt satisfactòries. Però com que formalment l’obra encara no s’ha entregat al titular de la mateixa, que és la Creu Roja, l’ONG no ha tramitat els permisos necessaris per poder obrir formalment. Només es rebi i es recepcioni l’obra, la Creu Roja tramitarà les autoritzacions pertinents i ja hi ha el compromís de les administracions de prioritzar-se la seva agilització i concessió. 

Així les coses, la primera previsió aproximada i que dilluns s’hauria d’ajustar pràcticament del tot és que aquest cap de setmana no, el següent, és a dir, per Tot Sants, els primers usuaris puguin començar a traslladar-se a l’hotel i anar-hi col·locant les pertinences per fer-hi vida ja amb normalitat a partir del 3 de novembre aproximadament. Com s’ha dit, el dispositiu té 36 estances, de les quals algunes són individuals però també n’hi ha d’altres que poden acollir famílies vulnerables de dos o tres components.