Rangel és un dels homes forts del govern de centredreta que capitaneja a Lisboa Luís Montenegro. En l’ordre jeràrquic governamental és el número 2 alhora que és, també, un integrant força destacat del Partit Socialdemòcrata -a Portugal, quedi clar, dit partit se situa a la dreta en l’espectre polític mentre és el Partit Socialista, que és diferent, el que cal buscar-lo al centre-esquerre. Amb el ministre de Negocis Estrangers, Tor hi va parlar aquest divendres del suport de Portugal a l’acord d’associació de la UE amb Andorra.
Però també van tractar detalls molt més domèstics com la visita que farà el ministre -originari de la zona de Porto, d’on són molts dels residents portuguesos al Principat- per inaugurar la seu del consolat general, que ocuparà la primera planta d’un edifici de nova construcció al carrer del Consell General d’Andorra la Vella, a pocs metres d’on hi ha hagut el consolat honorari fins ara.
A la Conferència de Seguretat de Munic, Imma Tor hi està fent múltiples contactes, tots tendents a collar fort perquè Andorra sigui ben acceptada en la seva associació amb Europa i per intentar aclarir si l’acord ha de ser mixt o no cal que ho sigui, que és el que el Govern preferiria. En tot cas, Tor, que aquest divendres, per exemple, es va trobar amb el seu homòleg espanyol, José Manuel Albares, aquest dissabte ha mantingut la primera trobada amb el nou ministre d’Afers Exteriors de Lituània, Budrys Kestutis. L’objectiu? Enfortir lligams amb aquesta república exsoviètica.

La ministra andorrana d’Afers Exteriors també ha participat en la trobada de dones ministres en la matèria, la dels assumptes estrangers, i que organitzava la diplomàtica alemanya i titular d’Assumptes Exteriors germànica Annalena Baerbock. La trobada de dones ministres d’Afers Exteriors té com a objectiu impulsar l’empoderament de les dones sirianes en el procés de transició, he donat suport a una participació activa i igualitària, i recordat la importància de treballar en l’educació de les nenes.








Comentaris