La declaració de la jove ha posat de manifest una dinàmica de control que es va anar intensificant amb el pas dels anys. Davant el tribunal, la víctima ha confessat que va arribar a deixar de menjar per intentar encabir-se en la roba que l’acusat li regalava, triada – conscientment o no – d’una talla inferior a la seva. Aquesta ‘manipulació de la imatge’ s’unia a un aïllament social progressiu, on la noia se sentia coaccionada a l’hora de triar la seva vestimenta o de fer plans amb les seves amistats, situació que el jove va intentar corregir mitjançant correus electrònics posteriors a la ruptura on prometia “atorgar-li” la llibertat que ella reclamava.
L’acusat, natural d’Escaldes-Engordany, ha admès haver estat “molt pesat” per intentar reprendre la relació, però ha negat qualsevol voluntat de danyar la víctima. Segons la seva versió, la ruptura va ser inesperada i li va generar una incertesa que el portava a buscar explicacions de manera insistent. Tot i això, el Ministeri Públic ha detallat un historial de presència constant al domicili familiar de la noia, on picava al timbre de manera reiterada ignorant les advertències de la mare de la víctima i dels veïns.
L’odissea de la víctima va incloure situacions de tensió en espais tant públics com privats. S’han exposat fets com el bloqueig d’un ascensor amb la mà per evitar que la jove marxés o l’aparició de l’home en el lloc de treball de la noia. En un control policial derivat d’una d’aquestes situacions, se li va trobar una navalla a la rinyonera, un objecte que ell ha justificat com una eina de treball. El presumpte assetjament es va reprendre al 2023, quan l’home va entrar a treballar a la mateixa empresa que ella. Tot i que ell ha sostingut que va ser una coincidència i que desconeixia la presència de la seva exparella.
Davant d’aquest escenari, la Fiscalia sol·licitarà una pena de 30 mesos de presó condicional i una prohibició i una prohibició de contacte durant vuit anys – quatre dels quals de caràcter qualificat –, justificada pel comportament de l’encausat que ha provocat conseqüències psíquiques que han requerit tractament. Per la seva banda, la defensa ha intentat emmarcar els fets en una dificultat d’acceptació del dol per la ruptura, negant qualsevol episodi de violència física directa.
La vista oral no ha acabat. Per la següent jornada, està prevista la compareixença de la resta de testimonis, així com de pèrits i els agents de policia que van intervenir en alguns dels incidents. Fins llavors, el cas roman a l’espera que el tribunal determini on acaba la insistència i on comença el delicte.