Setmana de passió... també a Andorra

Sant Julià, amb la participació dels Armats de la Seu, i Encamp, a cobert per culpa del vent, han celebrat aquest matí el tradicional Via Crucis, el ritual litúrgic que recorda el calvari de Crist

Comentaris

Escolta l'article ara…

0:00
0:00

Andorra també viu amb passió la Setmana Santa. Aquest divendres, a diferents parròquies s’han celebrat actes tradicionals d’aquestes dates, com ara els Via Crucis. El més nombrós, el de Sant Julià de Lòria, que ha comptat amb la participació, com és habitual, de la companyia d’Armats de la Seu d’Urgell, tot recorrent l’avinguda Verge de Canòlich. On també s’ha fet el ritual ha estat a Encamp, però amb canvi de plans de darrera hora: El vent ha fet aconsellable que les diferents estacions, tret de les primeres, s’hagin fet a cobert, a la mateixa església de Santa Eulàlia.

Divendres Sant recorda la passió i posterior mort de Jesús a la creu. I es fa especialment amb el Via Crucis, la cerimònia religiosa que rememora els diferents passos del calvari. A Andorra també se n’han celebrat, com és el cas de Sant Julià de Lòria.

La comitiva ha sortit de l’església parroquial i ha recorregut els carrers del poble, principalment l’avinguda Verge de Canòlich amb mossèn Pepe Chisvert recordant la història. En aquest cas, la comitiva ha estat acompanyada dels Armats de la Seu d’Urgell.

Un altre lloc on els fidels s’han aplegat per recordar el calvari de Crist ha estat Encamp. Aquí, però, ha tocat un petit canvi de plans. Un cop a l’exterior, han comprovat que el vent podia posar en perill la talla de la verge amb què es feia el recorregut. Per això, s’ha optat per ser prudent.

Una de les primeres estacions del Via Crucis d'Encamp.
Una de les primeres estacions del Via Crucis d'Encamp. G.P.

Així, les dues primeres estacions sí que s’han fet a l’exterior de l’església. En canvi, el recorregut no ha continuat, tal com estava previst, per la carretera de Vila fins a la rotonda del dallaire. La resta del ritual s’ha fet a cobert, a la mateixa església de Santa Eulàlia.

Els actes religiosos continuaran al llarg dels pròxims dies. Aquesta nit, Sant Julià viurà un dels moments clau de la seva Setmana Santa. A partir de les deu, hi haurà la processó, on es portarà les imatges del Crist Crucificat i de la Mare de Déu dels Dolors pels diferents carrers del poble, tot en un respectuós silenci.

Comentaris

Trending