El quartet de corda de l’ONCA, format per Àlex Arajol i Jordi Albelda (violins), Elias Porter (viola) i Mireia Planas (violoncel), ha estat l’encarregat de donar cos i veu a aquest diàleg entre arquitectura i música. Segons informa l’ANA, el programa, pensat com un recorregut pels fonaments de la música de cambra, ha inclòs obres de Bach, Haydn, Beethoven i Schubert, quatre noms essencials per entendre l’evolució del gènere.

“El que hem volgut fer ha estat relacionar la construcció d’aquestes esglésies amb la construcció d’un quartet de corda, i també amb els compositors que han edificat el nostre repertori”, ha explicat Àlex Arajol, que ha subratllat la singularitat acústica de cada temple. “La de Santa Coloma ens ha ajudat molt a tocar; ens hi hem sentit molt còmodes”, ha afegit el violinista, visiblement satisfet pel diàleg que s’ha creat entre l’espai i el so.
La iniciativa del cicle “Ecos de tardor” ha nascut amb la voluntat d’unir patrimoni romànic i música clàssica, establint un pont sensorial entre la pedra mil·lenària i les cordes vibrants. Les esglésies s’han convertit així en caixes de ressonància viva, on el passat s’ha entrellaçat amb el present cultural del país.

El cicle continuarà el 18 d’octubre amb el concert “Danses i nanes” del Duo Romaria, format per Roland Moles (guitarra) i Mariana Carrilho (veu), a l’església de Sant Martí de la Cortinada (Ordino). La proposta oferirà un viatge simbòlic des de la infància fins al ritu, de la foscor al foc, amb la figura femenina com a fil conductor i amb peces de Falla, Montsalvatge, Lorca i Villa-Lobos.







Comentaris