Els del barri mariner de Tarragona no han baixat en cap moment del set. En la tercera ronda han fet la construcció de més complexitat de tota la jornada, una torre de set que no ha patit en cap moment i que s’ha celebrat d’allò més. Especialment per part de la canalla. Feia calor -tot i amenaçar pluja, que es preveia per a més tard- a la plaça Príncep Benlloch, a la plaça del comú, vaja, amb el cònsol Sergi González i bona part de la corporació al balcó de casa comuna d’allò més relaxats i distesos. I els més joves dels castellers locals eren els encarregats de repartir aigua. De ruixar amb aigua, vaja, tothom aquell que es prestava.
Tots els castells que s’han provat, han tirat amunt i s’han descarregat sense massa dificultats. Si algun pis d’algun castell tremolava una mica, el casteller que patia ha sabut rectificar a temps. I totes les construccions han anat amunt i avall. Els andorrans han estrenat jornada amb un 4 de 6 amb agulla. I han seguit les següents rondes amb un 5 de 6 i un 4 de 6 net. Sense afegitons. Els del Serrallo han estat els castellers del set. La torre ha estat el més complexe i amb la que han tancat participació ordinària abans dels pilars de sortida.
Abans de la torre, els Xiquets havien escalfat, per dir-ho així, amb un 5 de 7 i un 3 de 7, que ha estat el castell amb el qual han tancat la seva actuació dels Bous de la Bisbal del Penedès. A banda del 3 de 7 han tirat també un 5 de 6 com els d’Andorra i un 3 de 6 amb agulla. Tots sense grans riscos però amb una bona solvència. Ja se sap que Andorra tampoc no és plaça per fer grans provatures. No hi ha massa crítica per fer unes pinyes que suportin segons què.
SATISFACCIÓ
De fet, a la plaça s’hi estava bé. És a dir, no hi havia grans masses i ningú no s’ofegava més enllà d’unes temperatures que no eren la dels dies anteriors perquè just començar la diada el sol s’ha començat a amagar. El ruixat previst per aquest dissabte, a més, no hi ha estat fins a més tard, encara que les colles no haurien fet un gest a una bona remullada, explicava sorneguer el president dels Castellers d’Andorra, Juli Peña.
Els andorrans són colla ja de 7. Però estan treballant per consolidar-se dins de les colles que tenen aquesta gamma com a habitual. De fet, assagen un 4 de 7 amb agulla que no està gens malament
Hi ha satisfacció en la colla local. Primer d’agost, i amb moltes baixes per vacances, els andorrans no han anat pas a totes, reconeixia Peña. Però també explicava que la colla passa per un bon moment. “El fet de tenir un local hi ha fet molt”, deia el president de la colla. Poder entrenar-se a l’Escorxador, el local cedit pel comú d’Escaldes, té molt a veure amb el bon ambient que es viu al grup. S’hi aplega gent, s’assaja. De fet, es fan dos entrenaments per setmana. I es treballa de valent. Amb prou seriositat per ser una colla totalment amateur.
Deia Juli Peña que el local se l’ha adaptat la colla a la seva manera i a les seves necessitats. Són colla ja de 7. Però estan treballant per consolidar-se dins de les colles que tenen aquesta gamma com a habitual. De fet, assagen un 4 de 7 amb agulla que no està gens malament. Després de la pandèmia que els va tocar i molt -res, de fet, que no passes en altres sectors i altres colles- la remuntada està sent bona. Hi ha fam de castells i de construccions de set, encara que aquest dissabte, en el cas dels andorrans, no hagi estat el cas.

Culminació del 3 de 7 dels de la Bisbal del Penedès.

El 3 de 7 dels Bous de la Bisbal del Penedès.

Construïnt una pinya.

La canalla dels Xiquets celebrant la torre de 7.

Coronant la torre de 7 dels Xiquets.

La torre de 7 dels del Serrallo.

Els Castellers d'Andorra treballant en una de les construccions.

Els de la Bisbal del Penedès preparant un dels seus castells.

Els de la Bisbal del Penedès preparant un dels seus castells.

Els de la Bisbal del Penedès preparant un dels seus castells.

Un dels menuts dels Xiquets del Serrallo.

Un dels castells dels Xiquets del Serrallo.

Els Castellers d'Andorra treballant en una de les construccions.









Comentaris