Deixalleria sota mínims

Quatre de les set baixes que els darrers temps hi ha hagut a Ctrasa -dues de llarga durada- afecten l’equipament integrat a la planta incineradora, que el 23 de juny va haver de tancar perquè només disposava d’un operari

Una imatge d'arxiu de la deixalleria. CTRASA

La deixalleria del centre de tractament de residus (Ctrasa) està sota mínims des de fa un temps. Fins al punt que el 23 de juny no va poder obrir portes. I ho va enllaçar amb el dia de sant Joan, que essent festiu a Andorra la Vella, ja tancava igualment. Tot plegat perquè el dia de la revetlla només tenia l’equipament un operari disponible. I és que els darrers temps, de les set baixes per raons mèdiques que hi havia a Ctrasa, quatre afectava treballadors de la deixalleria. I els altres tres, a l’equip de manteniment de la planta. 

Fonts oficials de la companyia han reconegut que la càrrega de treball està tensada. Però que al seu dia es va decidir no derivar a la deixalleria personal d’altres àrees que constitueixen el ‘core business’ del centre de tractament de residus i es va donant servei amb cites prèvies per no enganxar-se els dits. Es preveu que entre dijous i divendres es comenci a normalitzar el nombre d’efectius a la instal·lació i tot plegat vagi a millor, encara que no és evident. “Hi ha un increment de residus a gestionar important”, han reconegut les fonts.

I també han afirmat que “el problema de mà d’obra a Andorra hi és a tot arreu” i, en conseqüència, afecta també a Ctrasa. S’han promogut edictes per buscar personal i s’ha de veure quin resultat donen aquests concursos, encara que no està sent senzill a banda que, en essència, les feines que ofereix la planta incineradora solen ser de treball dur. I si hi ha set baixes entre una plantilla de poc més de trenta persones i se centren, essencialment, en dos departaments, es nota.

BAIXES

En tot cas, les fonts consultades han assegurat que almenys de manera molt majoritària, les baixes no estan directament relacionades amb el potencial malestar laboral que hi pugui haver a la companyia. Un malestar que, si hi és en alguns casos i llocs de treball determinats, han afirmat les fonts, tindria més a veure amb el fet d’un increment puntual de feina per manca de personal o augment d’estocatge que no pas per cap altra cosa.

Des de fa un parell de mesos hi ha hagut canvis organitzatius a la companyia, i és el gerent de FEDA Ecoterm, Alberto Manzano, qui ostenta la presidència de Ctrasa. S’estan analitzant diversos escenaris i mirant quines intervencions necessita la planta incineradora de manera més urgent -sense deixar de fer manteniments, es precisa des de la companyia-. En cap cas, però, ara per ara no està pas damunt de la taula que hi hagi d’haver cap canvi en la direcció-gerència de la planta, que des de fa anys ocupa Cristina Rico.