La victòria contra el Varea va ser una bona notícia per a un Andorra que necessitava recuperar sensacions després de la derrota de dilluns davant el Burgos. Amb deu canvis a l’onze inicial, Manso va aprofitar l’eliminatòria per donar minuts a futbolistes menys habituals i comprovar que també poden aportar solucions en un moment en què els resultats a la competició domèstica no acaben d’acompanyar. “Per nosaltres era important guanyar minuts i incorporar jugadors que no havien pogut participar tant, perquè puguin sumar-se a la causa durant la Lliga”, va explicar el tècnic després del partit.
Tot i la diferència de categoria, Manso va reconèixer que el Varea havia estat capaç de posar-los en dificultats durant els primers compassos. De fet, els locals van enviar una pilota al pal i van obligar Nico Ratti a intervenir abans que Diego Díaz obrís el marcador amb un gran xut des de fora de l’àrea. “Hem entrat amb certs dubtes, una mica dels que venim encadenant a la Lliga, perquè amb els gols que hem anat encaixant ens hem trobat amb situacions que ens podien generar incomoditat”, va admetre. Una referència especialment dirigida a les accions a pilota aturada, un dels aspectes que més han castigat els tricolors en les darreres jornades.
Malgrat aquest inici, el tècnic va valorar positivament la resposta dels seus futbolistes, que van aconseguir imposar progressivament el seu estil. “El gol del Diego ens ha donat tranquil·litat per acumular passades, fer girs i tenir aquest control del partit”, va destacar Manso, que també va felicitar el rival per la solidesa mostrada i per arribar a l’eliminatòria sense haver perdut cap partit aquesta temporada. Els gols posteriors de Julian Rijkhoff i Nacho Quintana van acabar de confirmar la superioritat andorrana.
Més enllà del resultat, l’entrenador considera que aquesta competició pot tenir un efecte positiu sobre el rendiment col·lectiu. “Els jugadors que han jugat avui s’han revaloritzat, han vist que comptem amb ells, i això també ens suma per poder tenir-los com a alternatives a Tenerife”, va assegurar. En aquest sentit, Manso no va amagar que l’equip necessita ampliar els recursos disponibles per revertir la dinàmica de la lliga: “Els resultats que tenim no són els que ens agradaria i volem que això ens enriqueixi com a equip i ens pugui pujar el nivell”. Per això, lluny de considerar la Copa una competició secundària, Manso va insistir que l’Andorra la disputarà “amb la mateixa serietat que la lliga”. L’objectiu és clar: “Volem anar passant rondes, arribar a la tercera ronda i fer història també al nostre club. A partir d’aquí, tot el que vingui, benvingut sigui”.
EL SORTEIG SERÀ EL 16 DE NOVEMBRE
Els tricolors coneixeran el seu pròxim rival el 16 de novembre, quan se celebrarà el sorteig de la segona ronda, que es disputarà entre l’1 i el 3 de desembre. Fins aleshores, s’aniran disputant els partits de la primera eliminatòria que van haver de ser ajornats amb motiu del dol per la tragèdia ferroviària d’Urda, a Toledo. Precisament, Manso va iniciar la seva compareixença amb un missatge de condol: “M’agradaria enviar un missatge de solidaritat, d’afecte i de suport a totes les víctimes de l’accident de tren. Per part nostra, molt d’ànim a tothom”. Pel que fa a la competició, l’Andorra encara no tindrà la possibilitat d’enfrontar-se a un equip de Primera Divisió -tot apunta que serà un Segona divisió o Primera RFEF-, però sí una nova oportunitat per superar el seu sostre històric. Mentrestant, toca tornar a posar els cinc sentits en la lliga. Aquest diumenge, els de Manso visitaran el camp del Tenerife amb la necessitat de traslladar les bones sensacions de la Copa a una competició en què els punts comencen a ser urgents.