Andorra va rebre un 38% més de peticions com a destinació de turisme de negocis el 2024

Una trentena d’empreses del país han estat representades a l’assemblea de l’Andorra Convention Bureau que s’ha celebrat aquest matí

Una trentena d’empreses del país han participat en la 17a assemblea de l’Andorra Convention Bureau. Andorra Turisme

El Principat va acollir l’any passat uns 200 esdeveniments de turisme de negocis, cosa que suposa un 38% més de peticions rebudes per l’Andorra Convention Bureau durant el 2024. La majoria d’esdeveniments, el 63%, van venir d’Espanya, mentre que el mercat francès va posicionar-se en segona posició amb el 26%. La resta, l’11%, van venir d’altres països, entre els quals van destacar els Estats Units o el Regne Unit.

Així s’ha explicat en la 17a assemblea que s’ha celebrat aquest matí i que ha comptat amb la presència d’una trentena d’empreses del país membres de l’entitat, totes vinculades al turisme de negocis i amb una llarga trajectòria en el sector. Entrant en detall, l’any passat el país va acollir 200 esdeveniments d’aquesta índole, 32 dels quals van ser gestionats directament per l’Andorra Convention Bureau. La majoria d’esdeveniments, un 63%, van venir d’Espanya, mentre que el mercat francès va posicionar-se en segona posició, amb el 26%. La resta, l’11%, van venir d’altres països, entre els quals van destacar els Estats Units o el Regne Unit. Des d’Andorra Turisme, apunten que aquest últim és un mercat que ja visitava el Principat en períodes de vacances i que ara, gràcies als esforços de l’Andorra Convention Bureau, ho fa també per dur a terme turisme de negocis i incentius.

L’objectiu, i seguint la línia de treball de l’any passat, és continuar apostat per diversificar els mercats, posant especial atenció al Regne Unit, Bèlgica o els països nòrdics. Entre les accions d’enguany destacarà participació en fòrums internacionals, com ara el Break the Ice o l’M&I. Així mateix, es continuarà apostant pels mercats propers, amb accions a França i Espanya. En aquest sentit, es preveu organitzar viatges de familiarització –per donar a conèixer tant l’oferta d’estiu com la d’hivern–, roadshows, presentacions i visites comercials, entre d’altres. A més, es dedicarà esforços a captar clients de sectors com el tecnològic, les finances o el farmacèutic, així com fent esdeveniments on la sostenibilitat tingui un pes important. L’acte ha finalitzat amb una formació d’intel·ligència artificial aplicada al turisme de negocis, seguint el compromís de l’Andorra Convention Bureau, d’oferir formacions als seus membres.