Forné defensa que el reglament no limita l’activitat dels taxistes enmig del conflicte a l’ATA

El secretari d’Estat assegura que el Govern només exigeix una centraleta única mentre l’associació de taxistes debat l’expulsió de quatre membres per combinar el servei amb Uber

David Forné. G.P.

El secretari d’estat de Transició Energètica, Transports i Mobilitat, David Forné, ha defensat que el reglament que prepara el Govern no restringeix l’activitat dels taxistes. Les declaracions arriben en ple conflicte intern a l’Associació de Taxistes d’Andorra (ATA), que ha convocat una assemblea extraordinària per valorar l’expulsió de quatre professionals per compaginar el servei de taxi amb la plataforma Uber.

En declaracions a l’Agència de Notícies Andorrana (ANA), Forné ha assegurat que la normativa en preparació no impedeix que els taxistes treballin en altres àmbits. “Nosaltres, dintre del nostre reglament, no limitem en cap cas que el taxista pugui treballar allà on li convingui”, ha afirmat. Segons ha explicat, l’única exigència de l’executiu és que tots els taxis estiguin integrats en una mateixa centraleta.

En aquest sentit, el secretari d’Estat ha subratllat que qualsevol decisió sobre possibles limitacions a l’activitat dels taxistes correspon exclusivament a les associacions del sector. “Això correspon estrictament a les associacions decidir si ells es limiten en aquest sentit o volen fer altres feines”, ha indicat. Les declaracions arriben en un moment de tensió dins l’ATA, que ha convocat una assemblea extraordinària en la qual es preveu debatre l’expulsió de quatre taxistes per haver combinat el servei tradicional amb el d’Uber.

Forné ha remarcat que el Govern manté convenis amb les dues entitats del sector, l’Associació de Taxistes d’Andorra (ATA) i l’Associació de Taxistes Interurbans (ATI), però que no intervé en les decisions internes de les seves juntes directives. “Nosaltres tenim un conveni tant amb l’ATI com amb l’ATA, però no entrem al que puguin dirimir les seves respectives juntes”, ha afirmat.

A més, ha defensat que el model impulsat per l’executiu pretén afavorir la coordinació del sector. “És un sistema que hem dissenyat per a ells, perquè s’unifiquin”, ha apuntat, tot afegint que els possibles desacords interns no són competència del Govern. Finalment, Forné ha recordat que l’executiu ja té preparat el reglament que regularà el sector, però que la seva aprovació queda condicionada a la posada en marxa de la centraleta única. Segons ha indicat, el text ja ha estat compartit amb les associacions i aquestes han fet arribar les seves aportacions.

“Amb el compromís aquest de fer la centraleta i que s’uneixin, nosaltres traurem un reglament que ja tenim preparat”, ha assenyalat. El document servirà per regular tant el servei de taxi com el de vehicles de transport amb conductor (VTC) un cop la centraleta estigui operativa.